syntaks highlighting i emacs
Fra : Henrik Hartig

Dato : 15-05-06 10:22

Hejsa
Hvordan får jeg syntax highlighting frem i emacs. Har virket i tidligere
Linux-distribution?
Er det noget med en konfigurationsfil? /hjemmekatalog/.emacs??

/henrik

Fra : Henrik Hartig

Dato : 15-05-06 10:41

Henrik Hartig skrev:
> [...]
> Linux-distribution?
> Er det noget med en konfigurationsfil? /hjemmekatalog/.emacs??

Fik selv løst problemet
/hjemmekatalog/.emacs
-------------------------
; Turn on global font lock (syntax highlighting)
(global-font-lock-mode t)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-06 12:55

Henrik Hartig <post@henrikhartig.dk> writes:

> Fik selv løst problemet

Super, men ellers kan du også bruge menuen og vælge "Options" ->
"Syntax Highlighting (Global Font Lock mode)" og derefter "Tools" ->
"Save Options".

--
Jacob

Fra : Henrik Hartig

Dato : 15-05-06 13:54

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Super, men ellers kan du også bruge menuen og vælge "Options" ->
> "Syntax Highlighting (Global Font Lock mode)" og derefter "Tools" ->
> "Save Options".

Hej Jacob
Jo tak det har jeg også googlet mig frem til, men problemet er at jeg
ikke kan finde ud af hvordan jeg kommer til menuen. Virker ikke med ALT-
eller musetast

/henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-06 14:22

> [...]
>
> Jo tak det har jeg også googlet mig frem til, men problemet er at jeg
> ikke kan finde ud af hvordan jeg kommer til menuen. Virker ikke med

Prøv med musen. Hvis du ikke kører Emacs under X, så prøv F10.

--
Jacob

Fra : Henrik Hartig

Dato : 15-05-06 14:49

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> Prøv med musen. Hvis du ikke kører Emacs under X, så prøv F10.

Virker ikke. F10 skriver eval: nederst i billedet..

Fra : Soren (News)

Dato : 15-05-06 15:14

Henrik Hartig <post@henrikhartig.dk> writes:

> Virker ikke. F10 skriver eval: nederst i billedet..

Virker Mx ? (Alt-X eller Esc-X)
Hvis ja, saa er F10 bundet til tmm-menu, skriv det og ENTER.

hvad er din terminal setting (echo $TERM) ? Matcher den med hvad
din terminal rent faktisk er ?

Mvh,
Soren

Fra : Henrik Hartig

Dato : 16-05-06 01:18

Soren (News) skrev:

> Virker Mx ? (Alt-X eller Esc-X)
ja

> Hvis ja, saa er F10 bundet til tmm-menu, skriv det og ENTER.

jo jeg får en masse muligheder når jeg skrier tmm-menu

> hvad er din terminal setting (echo $TERM) ?
henrik@linux/C++/Chap2/Exercises> echo $TERM
xterm

Matcher den med hvad
> din terminal rent faktisk er ?