Klone et system
Fra : Jan Birk

Dato : 13-05-06 07:45

Jeg skal lave 2 ens servere. Jeg forestiller mig at jeg laver den ene
færdig og bagefter 'kloner' den til server nummer 2.

Hvordan gør jeg det nemmest?

Pft

/Jan

Fra : Jesper Krogh

Dato : 13-05-06 08:23

I dk.edb.system.unix, skrev Jan Birk:
> Jeg skal lave 2 ens servere. Jeg forestiller mig at jeg laver den ene
> færdig og bagefter 'kloner' den til server nummer 2.
>
> Hvordan gør jeg det nemmest?

Booter begge op på en knoppix CD og laver en

dd if=/dev/<device> | ssh root@andenserver dd of=/dev/<device>

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 13-05-06 09:05

> Booter begge op på en knoppix CD og laver en
>
> dd if=/dev/<device> | ssh root@andenserver dd of=/dev/<device>

Tak, det lyder enkelt. På Solaris skal man efterfølgende installere
boot-recorden, skal man også det på linux'en eller virker det bare?

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 09:28

Jan Birk wrote:

> Tak, det lyder enkelt. På Solaris skal man efterfølgende installere
> boot-recorden, skal man også det på linux'en eller virker det bare?

hvis størrelsen af filsystemet ikke ændres/flyttes, så virker det bare.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 09:27

Jan Birk wrote:
> Jeg skal lave 2 ens servere. Jeg forestiller mig at jeg laver den ene
> færdig og bagefter 'kloner' den til server nummer 2.
>
> Hvordan gør jeg det nemmest?

www.acronis.dk

Det er noget hurtigere end at skulle skifte diske frem og tilbage (alt
efter hvilken server du har ;)) og så virker det ganske fremragende.

--
Claus 'Claude' Albæk (kbh.)

Fra : Per Jørgensen

Dato : 21-06-06 22:36

Jan Birk skrev:
> Jeg skal lave 2 ens servere. Jeg forestiller mig at jeg laver den ene
> færdig og bagefter 'kloner' den til server nummer 2.

> [...]
Jamen jeg fik på et tidspunkt fat i et program der hedder UDPcast som
fungerer kanon.
Du booter på CDrommen og vælger undervejs diverse indstillinger(om det
er kun 1partition eller hele disken) og tilsidst sætter den igang.
Det eneste den kræver er en switch imellem de 2PC. Kopierede 23PC på
denne på måde på en halv time!

MHV
Per Jørgensen