Knode åbne links i Mozilla Firefox
Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-04-06 20:39

Hbvordan får man den til det, hver gang jeg klikker på et link i knode åbner
et vindue med filkopieringsfremgang og derefter åbnes en fil som lægger
lokalt i Firefox, hvilket gør at links på den fil ikke virker.
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 28-04-06 20:59

Ivan V. Klattrup wrote:

> Hbvordan får man den til det, hver gang jeg klikker på et link i knode
> åbner et vindue med filkopieringsfremgang og derefter åbnes en fil som
> lægger lokalt i Firefox, hvilket gør at links på den fil ikke virker.

Hos mig har jeg valgt opsætning|indstil knode
dernæst "læser nyheder", faneblad "fremviser", så under "browser", åbn link
med "Anden browser", og sat feltet til "firefox %u".

Så virker det her....?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Who do you trust? Nobody? Good, let's put Nobody in charge then...

- The Register on TCPA/Palladium, 20021109

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 28-04-06 21:18

Havde jeg dog bare den mulighed http://klattrup.dk/knode.png

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 29-04-06 07:32

Ivan V. Klattrup wrote :

> Havde jeg dog bare den mulighed http://klattrup.dk/knode.png

Så gå ind i "Control Center" under "KDE Components" og "Component
chooser" og her kan du vælge web browser.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 11:11

Thomas Overgaard skrev:

> Så gå ind i "Control Center" under "KDE Components" og "Component
> chooser" og her kan du vælge web browser.

Den er allerede sat til Mozilla Firefox ved http og https
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 29-04-06 14:45

Ivan V. Klattrup wrote :

> Den er allerede sat til Mozilla Firefox ved http og https

Det der er under "File Associations" og det var ikke der du skulle hen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 15:23

Thomas Overgaard skrev:

> Det der er under "File Associations" og det var ikke der du skulle hen.

Næ, det er under Komponentvælger http://klattrup.dk/knode2png
filassocionerne har jeg ikke rørt ved
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 29-04-06 16:22

Ivan V. Klattrup wrote :

> Næ, det er under Komponentvælger http://klattrup.dk/knode2png
> filassocionerne har jeg ikke rørt ved

OK. Sorry. Men det ser ud som om du selv har skrevet "mozilla firefox",
og hvis det er tilfældet så prøv i stedet at klikke ikonet med de tre
punktummer ved siden af feltet og vælg Firefox i menuen.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 16:33

Thomas Overgaard skrev:

> OK. Sorry. Men det ser ud som om du selv har skrevet "mozilla firefox",
> og hvis det er tilfældet så prøv i stedet at klikke ikonet med de tre
> punktummer ved siden af feltet og vælg Firefox i menuen.

Faktisk havde jeg fundet mozilla firefox ved at trykke på de 3 punktummer og
fundet den under Kendte Programmer (og regnede med at det var måden det
skulle gøres på)

Men nu har jeg så som forsøg bare skrevet "mozilla-firefox" og nu virker det
(ja jeg forstår ingenting, men hva' bare det virker)
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 29-04-06 17:11

Ivan V. Klattrup wrote :

> Men nu har jeg så som forsøg bare skrevet "mozilla-firefox" og nu virker det
> (ja jeg forstår ingenting, men hva' bare det virker)

Det var sgu mystifistisk. Jeg oplevede det modsatte.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 29-04-06 16:20

Ivan V. Klattrup wrote:

> Havde jeg dog bare den mulighed http://klattrup.dk/knode.png

Hmm. Hvilken version af knode bruger du? Jeg bruger 0.8.0 og den har den.

Det er en temmelig gammel version i øvrigt.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

Value your freedom, or you will lose it, teaches history. "Don't bother us
with politics," respond those who don't want to learn.

- Free software proponent, Richard M. Stallman

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 29-04-06 16:35

Mads Bondo Dydensborg skrev:

> Hmm. Hvilken version af knode bruger du?

0.10.2
--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 29-04-06 16:40

Ivan V. Klattrup wrote:

> 0.10.2

Den er så meget nyere. Det er så gledet ud - det må jo være blevet erstattet
af noget andet?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

It is a look [of indecision and fear] I know well - if he had been a
subordinate commander in battle I would have immediately relieved him of his
command.

General Sir Michael Rose, Former Commander of the UN Protection Force in
Bosnia, on Pres. Bushs 5 minutes lack of reaction to the attack on the World
Trade Center. 2004.07.01