Igen lidt SME server
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-06 18:52

Har en SME server stående som router og webserver.

De hostede websider ses fint men det lader til at jeg kører over LAN istedet
for internet.
Jeg får ihvert nogle fejl når jeg vil se nogle sider fra en anden pc som
står uden for LAN.
Når jeg ser dem herfra går det fint - derfor tror jeg det kører over LAN.

Jeg har forsøgt at taste den eksterne ip ind og der kan jeg se det primære
domæne's sider.
Men mine virtuelle domæner kan jeg ikke komme ind på.

Hvordan vælger jeg virtuelt domæne på den eksterne ip ?

Mvh. Allan

Fra : Peter Bohn

Dato : 28-04-06 21:00

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> domæne's sider.
> Men mine virtuelle domæner kan jeg ikke komme ind på.
>
> Hvordan vælger jeg virtuelt domæne på den eksterne ip ?

ved at taste domæne navnet ind i browseren - du kan ikke se det på IP
adressen

mvh Peter

Fra : Barrit St

Dato : 29-04-06 10:26

Peter Bohn wrote:

> ved at taste domæne navnet ind i browseren - du kan ikke se det på IP
> adressen

Nu er det lang tid siden jeg har kigget på SME men i 5.5 og vist også
6.0 kunne man godt tilgå ibays via IP

var noget i retning af http://ip/foo-bay

Fra : P og T

Dato : 29-04-06 17:22

Barrit St skrev:

> Nu er det lang tid siden jeg har kigget på SME men i 5.5 og vist også
> 6.0 kunne man godt tilgå ibays via IP
>
> var noget i retning af http://ip/foo-bay

Det virker skam stadig. Men det er jo selvfølgelig ikke optimalt, han må
mangle noget DNS. Jeg har flere domæner på min boks og det virker
upåklageligt. Jeg bruger dyndns.dk til at lave subdomæner men har også
to individuelle domæner.

Per

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-06 17:36

> Det virker skam stadig. Men det er jo selvfølgelig ikke optimalt, han må
> mangle noget DNS. Jeg har flere domæner på min boks og det virker

Nu virker subdomæner dog har jeg det problemer at når man logger på via ftp
for at upload filer til webserver så logger man i user bibliotek og skal
selv skifte
over til ibay'en som hører til domænet.

Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal gøre for at en bruger kun
logger ind
på "sit eget " domæne ?

Mvh. Allan

Fra : P og T

Dato : 29-04-06 18:26

Allan Møller skrev:

> [...]
> for at upload filer til webserver så logger man i user bibliotek og skal

Det er normalt når man logger ind som en bruger.

> Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal gøre for at en bruger kun
> logger ind
> på "sit eget " domæne ?

Hvis brugeren kan logge ind på andre ibays tilhørende andre domæner, (er
det ikke det du mener?), så er det fordi du har sat bruger og gruppe
rettigheder forkert op.

Du kan lave en gruppe som kun den/dem der hører til det domæne kan være
medlem af. Så kan du sætter retighederne for den aktuelle ibay til:
"write Group Read Everyone". Og selvfølgelig sætte den til den nye gruppe.

Så vil brugeren stadig logge ind i sit eget bruger bibliotek, men jan
kun komme ind i den/de ibays der hører eil den gruppe han/hun er medlem
af. Undtaget de grupper som er "Read everyone", der kan brugeren
selvfølgelig også se hvad der er i mappen.

Per

Fra : Leonard

Dato : 28-04-06 21:11

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote:

>Jeg har forsøgt at taste den eksterne ip ind og der kan jeg se det primære
>domæne's sider.
>Men mine virtuelle domæner kan jeg ikke komme ind på.

Har du DNS til dine virtuelle domæner?
- ellers kan der ikke findes hen til din IP-adresse.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/