Labelprinter
Fra : YJ

Dato : 27-04-06 13:55

Jeg skal bruge en labelprinter, jeg kan slutte til Linux, så jeg kan printe
derigennem.

Kender I nogle modeller der kan klare den opgave?

YJ

Fra : Per Riber

Dato : 27-04-06 19:52

YJ skrev:
> Jeg skal bruge en labelprinter, jeg kan slutte til Linux, så jeg kan printe
> derigennem.
>
> Kender I nogle modeller der kan klare den opgave?
>
> YJ

http://www.google.dk/search?hl=da&q=label%2Bprinter%2Blinux&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kender ikke nogen printere godt nok til at give yderligere anbefalinger.

mvh Per

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-05-06 08:13

YJ wrote:
> Jeg skal bruge en labelprinter, jeg kan slutte til Linux, så jeg kan printe
> derigennem.

Hvad skal den bruges til?

Meget kommer an på, om du skal printe fra en applikation,
en webapplikation, etc.

Vi har et par Zebra printere til at printe stregkoder
til et kemikaliearkiv, det var nemt at sætte op.

Det er lavet som en PHP webapplikation. Den sender
nogle få ASCII kommandoer til printeren, så kommer der
en label med en stregkode ud.

Jeg har også fået en Brother printer til at virke under
Linux engang. De er nok lidt billigere end en zebra printer.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : YJ

Dato : 01-05-06 09:22

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> wrote in message news:4455B4F6.3070700@crc.dk...

> Hvad skal den bruges til?
>
> Meget kommer an på, om du skal printe fra en applikation,
> en webapplikation, etc.

Det er bare til labels til strømforsyninger, krydderiglas mm.

Interfacet kan bare være CLI.

> [...]
>
> Jeg har også fået en Brother printer til at virke under
> Linux engang. De er nok lidt billigere end en zebra printer.

Kan du huske modelnumre på dem du har fået til at fungere?

Tak for svaret.

YJ

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-05-06 09:38

YJ wrote:
> Kan du huske modelnumre på dem du har fået til at fungere?

Jeg mener, at det var sådan en som på:

http://etc.nkadesign.com/Printers/QL550LabelPrinter

Jeg kan først checke det på torsdag.

Jeg endte med at lave et lille C program, som læser
en monochrom tiff fil og sender de rigtige bits afsted
til printeren. Der var inspiration at hente i perl driveren
på: http://dion.swamp.dk/printerdrivers.html

Den pågældende printer sidder dog nu
på en Windows maskine.