Invalid Superblock?
Fra : Rander

Dato : 27-04-06 00:27

Okay, mit tidligere problem med Grub resulterede i at jeg geninstallerede
maskinen. Ved indlæsning af backuppen fik jeg lige en hjerneblødning, og
kom til at overskrive /etc/fstab. Det BURDE dog ikke være katastrofalt, da
det er samme setup som da backuppen blev taget.

Men efter en reboot ville den kun mounte mit / som readonly, og resten af
partitionerne ville den ikke mounte - fik blot en fejl om en bad
superblock.

Hvad gør man lige ved det? Det er en Debian stable, og alle partitioner
kører ext3...
http://rander.dk (finally up again!)

Kvinder, der søger ligestilling med mænd, mangler ambitioner. (Timothy Leary)

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 27-04-06 11:05

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message

> [...]
> superblock.
>
> Hvad gør man lige ved det? Det er en Debian stable, og alle partitioner

Jeg løb ind i samme fejlmelding forleden. Jeg havde glemt at angive
partitionsnummeret i fstab:
Jeg havde skrevet:

/dev/hdb /home2 ext3 defaults 1 2

istedet for: