WindowMaker på SUSE
Fra : Martin Schultz

Dato : 26-04-06 08:20

Hejsa

Jeg kører en SUSE10 som jeg er meget glad for men desværre vil den ikke
helt kører windowmaker. Windowmaker er installeret via YAST og dukker op
i login menuen men vælger jeg den starter den alligevel i KDE.

Slår jeg KDE ihjæld og starter windowmaker manuelt virker det.

Nogen ideer til hvordan det kommer til at virke fra menuen?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Claus

Dato : 26-04-06 08:56

Martin Schultz wrote:

> Nogen ideer til hvordan det kommer til at virke fra menuen?
>
> Martin

Du kan stille det i yast-> system -> /etc/sysconfig Editor ->Window
manager-> default_WM

Der kan du så vælge windowmaker.

Hvid det var en windowmaker der ikke kan vælges fra listen, skal du
installere pakken først, f.eks icewm og derefter selv skrive icewm i feltet.

Venlig hilsen Claus

Fra : Martin Schultz

Dato : 26-04-06 09:14

Claus <brev@linuxwaves.com> skrev 2006-04-26:

> [...]
>
> Hvid det var en windowmaker der ikke kan vælges fra listen, skal du
> installere pakken først, f.eks icewm og derefter selv skrive icewm i feltet.

Det virker desværre heller ikke. Den starter stadig KDE når jeg logger
ind.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : claus

Dato : 26-04-06 13:36

Martin Schultz skrev:

> Det virker desværre heller ikke. Den starter stadig KDE når jeg logger
> ind.

Jeg vil tro det skyldes at din windowmaker ikke er installeret.
Installer den i yast install/remove software.

Venlig hilsen claus

Fra : claus

Dato : 26-04-06 13:43

claus skrev:

> Jeg vil tro det skyldes at din windowmaker ikke er installeret.
> Installer den i yast install/remove software.

Ok lidt for hurtig,jeg kan se at du har installeret den.

Såhar jeg ingen ideer,den fremgangsmåde jeg har beskrevet har altid
virket for mig.Jeg kører både kde og icewm.

Evt kan du prøve at editere manuelt i /etc/sysconfig.

Prøv evt at spørge på alt.linux.suse
mvh Claus

Fra : none

Dato : 26-04-06 18:15

Martin Schultz wrote:
> [...]
>
> Slår jeg KDE ihjæld og starter windowmaker manuelt virker det.
>
> Nogen ideer til hvordan det kommer til at virke fra menuen?

Jeg husker noget om at det findes en fil i ~/. som bestemme dette...
hmm... kan ikke lige huske hvilken.