ændring af ejerskab
Fra : Claus

Dato : 22-04-06 21:31

Hej.

Hvordan kan jeg på en smart måde ændre ejerskab på en mappe, samt alle
undermapper og filer?

Jeg bruger nu chgrp users mappe (eller *) samt ligeledes chown, men det
tager ikke undermapper og filer med.

mvh Claus

Fra : Kent Friis

Dato : 22-04-06 21:41

Den Sat, 22 Apr 2006 22:30:55 +0200 skrev Claus:
> [...]
> undermapper og filer?
>
> Jeg bruger nu chgrp users mappe (eller *) samt ligeledes chown, men det

-R

Mvh
Kent

Fra : Claus

Dato : 22-04-06 21:55

Kent Friis wrote:

> -R
>
> Mvh
> Kent

Takker

mvh Claus

Fra : Peque

Dato : 24-04-06 07:57

Hej Claus...

chmod -R stien til mappen !

R = rekursiv og tager derfor undermapper med!

Per

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 24-04-06 09:32

On Mon, 2006-04-24 at 08:57 +0200, Peque wrote:
> Hej Claus...
>
> chmod -R stien til mappen !

Det forvirrer vist mere end det gavner.

Pegue har nok ment: "chown -R bruger sti"

Hvis du samtidigt vil ændre gruppen så brug (GNU's chown):

chown -R bruger:gruppe sti

Ellers "man chown".