Linux klub eller hjælpsom sjæl i århus
Fra : Gert Medom

Dato : 21-04-06 18:14

Hej!

jeg har en ældre bærbar, hvor jeg godt kunne tænke mig en let linux
installation, evt a la knoppix, der kan startes fra et eksternt medie.

Findes der en klub eller hjælpsom sjæl i Århus området, der kan hjælpe??

- Gert M.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 21-04-06 18:16

I dk.edb.system.unix, skrev Gert Medom:
> jeg har en ældre bærbar, hvor jeg godt kunne tænke mig en let linux
> installation, evt a la knoppix, der kan startes fra et eksternt medie.
> Findes der en klub eller hjælpsom sjæl i Århus området, der kan hjælpe??

Hvad med dem på http://www.lug.dk/ ?

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-04-06 20:09

"Gert Medom" <Gert.medom[slet dette]@stofanet.dk> writes:

> jeg har en ældre bærbar, hvor jeg godt kunne tænke mig en let linux
> installation, evt a la knoppix, der kan startes fra et eksternt medie.

Hvilken bærbar og hvordan kan den komme i forbindelse med omverdenen?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Gert Medom

Dato : 22-04-06 04:01

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken bærbar og hvordan kan den komme i forbindelse med omverdenen?

Det er en IBM af ældre årgang. Ser lige efter om jeg kan se modelnavn når
jeg besøger forældrene næste gang.

Der er parallel og seriel port, og den acceepterer en kortlæser til compact
flash i PCMCIA porten (compact flash => hukommelseskort tit brugt i digital
kameraer). HD=700 mb og ram=20 MB. Kører pt windows 95.

/ Gert

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-04-06 06:26

> [...]

> flash i PCMCIA porten (compact flash => hukommelseskort tit brugt i digital
> kameraer). HD=700 mb og ram=20 MB. Kører pt windows 95.

Med så lidt plads er det urealistisk at køre moderne grafiske
applikationer, men man kan komme langt med en lille distribution.

Lyder som et godt sted at starte ville være et USB 2.0-PCMCIA kort,
for så kan du koble eksterne enheder på. Fx en ekstern USB disk, og
så har du al softwaren.

--
Thorbjørn Ravn Andersen