flyt filer via rsync
Fra : andy

Dato : 19-04-06 23:33

hej Ng.

Jeg har sat og kæmpet med at forstå rsync.

førdst skal jeg hente mange filer fra en server over nettet fra en ftp
server. i en bestemt mappe. jeg har prøvet meget.
men det vil ikke som jeg vil.

#rsync -avv ftp.server.net:/pub/mappen /home/bakup

og på et tidspunkt skal jeg også finde ud af hvordan jeg laver bakup af
min egne aktive server til min bakup server.
der vil jeg gerne have lavet bakup af nogle mapper med deres
undermapper. Kan jeg der hvis hovde mappen er /use/var

Prima server 192.168.0.1

#rsync -avv 192.168.0.1:/usr/var /home/bakup2

Eller kan i henvise til nogle sider jeg kan læse.

på fordhånd tak

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 21-04-06 09:12

andy <andy@tele.dk> wrote in news:44480c04$0$38735
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> førdst skal jeg hente mange filer fra en server over nettet fra en ftp
> server. i en bestemt mappe. jeg har prøvet meget.
> men det vil ikke som jeg vil.
>
> #rsync -avv ftp.server.net:/pub/mappen /home/bakup

Øh? Du skal ikke bruge rsync til ftp. ftp er en anden protokol end rsync.

Har du prøvet at læse den dokumentation, der kommer frem når du giver
kommandoen:

man rsync

Den forklarer lidt om det.

> og på et tidspunkt skal jeg også finde ud af hvordan jeg laver bakup af
> min egne aktive server til min bakup server.

Der vil jeg anbefale dig at kigge på:

http://mirror.actusa.net/pub/sample-files/mirror.dist

Mvh. NKJensen

Fra : andy

Dato : 20-04-06 16:21

Niels Kristian Jensen wrote:
> andy <andy@tele.dk> wrote in news:44480c04$0$38735
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Øh? Du skal ikke bruge rsync til ftp. ftp er en anden protokol end rsync.

Ok. men hvordan laver jeg så rsync så jeg kan tilgå det over
internettet? ip adresse eller hvad? eller hvordan finder jeg serveren?
og hvor skal jeg ligge det dir der skal rsync fra på den server det fragår?

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-04-06 16:31

> Ok. men hvordan laver jeg så rsync så jeg kan tilgå det over
> internettet? ip adresse eller hvad? eller hvordan finder jeg serveren?
> og hvor skal jeg ligge det dir der skal rsync fra på den server det fragår?

Du kan køre rsync op mod en rsync daemon eller køre den via ssh. Fra min
crontab:

rsync -av -e ssh /home/svn thomassi@dirac.dina.kvl.dk

Hvor jeg syncer mit local subversion repository op mod en offsite maskine
(dirac).

Thomas