Nvidia - ubuntu
Fra : Jørgen Knudsen

Dato : 20-04-06 11:36

Mit Asrock bundkort med Nvidia-udstyr vil ikke boote en Ubuntu cd. I
øjeblikket tror jeg, det skyldes Nvidia-enhederne. Man kan downloade en
Linux-driver fra Nvidia. Spørgsmålet er: vil en sådan Linux-driver påvirke
Windows-kompatibiliteten? Hjælp søges!
venlig hilsen Jørgen Knudsen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 20-04-06 21:37

Jørgen Knudsen wrote:
> Mit Asrock bundkort med Nvidia-udstyr vil ikke boote en Ubuntu cd. I
> øjeblikket tror jeg, det skyldes Nvidia-enhederne. Man kan downloade en
> Linux-driver fra Nvidia.

Er du sikker på at det er en driver til din
north-bridge/chipsæt/ATA/SATA ... eller hvad det nu er dit CD-drev
sidder på - og ikke bare en driver til nVidia grafik-kortet?

> Spørgsmålet er: vil en sådan Linux-driver påvirke
> Windows-kompatibiliteten?

Højst usandsynligt.

Peter

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-04-06 12:14

Peter Mogensen wrote:
> Højst usandsynligt.

Nogle af de dér nye bundkort med nForce 430-chipset kan godt blive
lidt underlige.. jeg har fx. en maskine der efter der har været
bootet Windows på den ikke kan bruge netkortet i Linux.

Jeg vil antage at noget firmware til netkortet er blevet opdateret
automatisk.

Den anden vej har jeg ikke oplevet nogle problemer.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.