Kan ikke mounte WinXP
Fra : eksamor

Dato : 19-04-06 11:06

Jeg har en winXP partition som jeg gerne vil kunne kopiere filer fra
inde fra Ubuntu 5.10 derfor har jeg tilføjet følgende til min
/etc/fstab fil:

/dev/hda1 /media/winxp ntfs ro,auto,uid=1000,gid=1000 0 0

og lavet mappen /media/winxp

men jeg kan kun få adgang til partitionen i root mode. Hvis jeg
prøvet at ændre permissions på den fra root så får jeg bare
fejlen:

Could not change permissions for /media/winxp.

er det ikke muligt at tilgå en winXP partition uden at være i root
(jeg er kun interesseret i at læse fra den)?

Fra : lejf jessen

Dato : 19-04-06 12:20

eksamor skrev:
> [...]
>
> er det ikke muligt at tilgå en winXP partition uden at være i root
> (jeg er kun interesseret i at læse fra den)?

Hej!

Min fstab ser sådan ud:
> Min fstab ser sådan ud med en windows partition:

og jeg kan læse fra den, som mig selv - sagde hunden

--
Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 20-04-06 10:35

eksamor wrote:
> Jeg har en winXP partition som jeg gerne vil kunne kopiere filer fra
> inde fra Ubuntu 5.10 derfor har jeg tilføjet følgende til min
> /etc/fstab fil:

http://ubuntuguide.org/#mountunmountntfs

mvh
Henning