automatisk start af programmer i gnome
Fra : Jon Loldrup

Dato : 19-04-06 08:47

Hej

Jeg ved man kan starte konsolprogrammer ved at indsætte deres sti i
/etc/rc.*
Ved at google lidt rundt fandt jeg ud af at X-programmer burde starte
ved at indsætte "/usr/bin/mitXprogram &" i /home/myhome/.Xstartup
men det virker ik...
Jeg skal have startet messenger-klienten GAIM til at starte når jeg
logger ind i gnome. Nogen forslag?

mvh Jon Loldrup

Fra : Kent Friis

Dato : 19-04-06 09:12

Den 19 Apr 2006 00:46:30 -0700 skrev Jon Loldrup:
> [...]
> men det virker ik...
> Jeg skal have startet messenger-klienten GAIM til at starte når jeg

Ved grafisk login plejer det at være .xsession, men jeg ved ikke den
bliver brugt når man starter med GDM -> Gnome. (Er der ikke noget med
at GDM giver mulighed for at vælge desktop? Så kan den jo ikke overlade
kontrollen til .xsession).

Men har Gnome ikke noget der svarer til start -> programmer -> start?

Mvh
Kent

Fra : Jesper Krogh

Dato : 19-04-06 09:15

I dk.edb.system.unix, skrev Kent Friis:
> Men har Gnome ikke noget der svarer til start -> programmer -> start?

alt+F2
(eller den over-seje deskbar-applet:
http://raphael.slinckx.net/deskbar/screenshots.php#current)

jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk

Fra : torben

Dato : 19-04-06 20:34

Jon Loldrup wrote:
> [...]
> men det virker ik...
> Jeg skal have startet messenger-klienten GAIM til at starte når jeg

Hvis du kører programmet gnome-session-properties (taget fra gnome
version 2.4) kan du definere start op programmer. Programmet kan også
findes ved at følge menuerne "configuration->gnome->advanced->session"
(stadig fra gnome 2.4)

Ved faktisk ikke hvilke konfigurationsfiler, der berøres.

Torben

Fra : Jon Loldrup

Dato : 20-04-06 08:55

Torben skrev:

[...]