Firefox character encoding
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-04-06 09:07

I min Firefox 1.0.7 er character encoding auto-detect altid slået fra
(off) og jeg kan ikke finde "on-knappen" ?

Mvh/Bjarne

Fra : Per Riber

Dato : 14-04-06 13:15

Bjarne Jensen skrev:
> I min Firefox 1.0.7 er character encoding auto-detect altid slået fra
> (off) og jeg kan ikke finde "on-knappen" ?

Jeg har samme "problem", men den autodetekter fint alligevel. Den
pågældende autodetekt går vist kun på "eksotiske" tegnsæt som f.eks.
japanske og kinesiske.

Her går det kun galt, når afsenderens newsreader bruger UTF-8 og ikke
sender en passende charset-header med. Det er, efter min mening, en fejl
hos afsenderen.

mvh Per

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-04-06 16:28

Per Riber wrote:
> Jeg har samme "problem", men den autodetekter fint alligevel.

desværre ikke her og lige netop UTF-8 undrager sig alt andet en manuelt
valg.

/Bjarne

Fra : Per Riber

Dato : 14-04-06 17:31

Bjarne Jensen skrev:

> desværre ikke her og lige netop UTF-8 undrager sig alt andet en manuelt
> valg.

Et vildt gæt: Tjek rediger-egenskaber-visning-skrifttyper-anvend
standardtegnsæt på alle indkommende meddelelser. Der skal IKKE være
flueben i denne boks.

mvh Per

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 14-04-06 21:19

Per Riber wrote:
> Et vildt gæt: Tjek rediger-egenskaber-visning-skrifttyper-anvend
> standardtegnsæt på alle indkommende meddelelser. Der skal IKKE være
> flueben i denne boks.

Standardtegnsæt? Jeg kan vælge "User Defined" men ikke standardtegnsæt.
Men når jeg fx vælger UTF-8 som standard Character Encoding så virker
det fint på UTF-8 sider så den er ikke helt dum ;)

Du snakker om "indkommende meddelelser"... tænker du på Thunderbird? Jeg
tror kun jeg har problemet i Firefox.

Mvh Bjarne

Fra : Per Riber

Dato : 14-04-06 22:37

Bjarne Jensen skrev:

> Du snakker om "indkommende meddelelser"... tænker du på Thunderbird? Jeg
> tror kun jeg har problemet i Firefox.

Ja, jeg glemte at læse din overskrift og skrev om Thunderbird, som jeg
nu lige befandt mig i

Prøv at stoppe FF, rename/gemme directory'et ~/.mozilla og starte FF op
igen.

Selv om det ikke hjælper dig stort, kan jeg oplyse, at jeg ikke har
samme problem i FF 1.5.0.1.

mvh Per