Programmets/pakkens navn?
Fra : Henning Horn

Dato : 12-04-06 18:58

Jeg har installeret Ubuntu 5.10.
I første omgang kørte jeg server installationen, derefter gnome-desktop
og xserver osv..
Bare for at slippe for alt muligt andet som følger med en standard
Ubuntu installation :)

Men leder jeg efter et bestemt program, som ikke lige er til at finde,
ihvertfald for mig.
Det program der som standard ligger i Programmer -> Add applications
Hvad hedder programmet "Add applications"?
apt-get install ?

- Henning Horn / Ricaplaza.dk

Fra : Carsten Oehlenschlae~

Dato : 12-04-06 20:03

Henning Horn @ 2006-04-12 19:58:

> Hvad hedder programmet "Add applications"?

Jeg mener at det hedder "gnome-app-install".

--
Carsten Øhlenschlæger

Fra : Henning Horn

Dato : 12-04-06 20:49

Carsten Oehlenschlaeger skrev:
> Henning Horn @ 2006-04-12 19:58:

> Jeg mener at det hedder "gnome-app-install".
>
> --
> Carsten Øhlenschlæger

Det hedder pakken vidst også :)
Men får dette problem:

***
hh@ubuntu$ sudo apt-get install gnome-app-install
Password:
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ... Færdig
Nogle pakker kunne ikke installeres. Det kan betyde at du har ønsket
en umulig situation eller bruger den ustabile distribution, hvor enkelte
pakker endnu ikke er lavet eller gjort tilgængelige.

Siden du kan bad om en enkelt handling, kan pakken højst sandsynligt slet
ikke installeres og du bør indsende en fejlrapport for denne pakke.
Følgende oplysninger kan hjælpe dig med at klare situationen:

Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
gnome-app-install: Afhængigheder: python-gnome2-extras (>= 2.11.3)
men den bliver ikke installeret
E: Ødelagte pakker
***

Hvad kan jeg gøre ved det?

- Henning Horn / Ricaplaza.dk

Fra : lejf jessen

Dato : 13-04-06 09:26

Henning Horn skrev:

> [...]
>
> Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
> gnome-app-install: Afhængigheder: python-gnome2-extras (>= 2.11.3) men

Hej !

Du kan gå ind i Synaptic - under Rediger/Reparer ødelagte pakker!

Jeg har lige fået min ADD Applications tilbage

--
Mvh lejf jessen
email adresse-fjern "GRØN"

Fra : Henning Horn

Dato : 13-04-06 09:42

lejf jessen skrev:

> Hej !
>
> Du kan gå ind i Synaptic - under Rediger/Reparer ødelagte pakker!
>
> Jeg har lige fået min ADD Applications tilbage

Virker desværre ikke for mig :(

For stadig denne meddelelse fra Synaptic:
gnome-app-install:
Afhængigheder: python-gnome2-extras, men den bliver ikke installeret

Fra : Henning Horn

Dato : 13-04-06 09:46

Henning Horn skrev:

> Virker desværre ikke for mig :(
>
> For stadig denne meddelelse fra Synaptic:
> gnome-app-install:
> Afhængigheder: python-gnome2-extras, men den bliver ikke installeret

Fik det til at virke nu.
Først søgte jeg efter python-gnome2-extras, den kom med en lign.
meddelelse om den havde brug for noget, men det ikke blev installert.
Så derfor gik jeg efter det den havde brug for, den sagde så det samme..

Men til sidst, efter 3-4 pakker "ned", fandt jeg pakken der fjernede
lidt, installerede lidt. Bagefter kunne jeg så installere
gnome-app-install :D

- Henning Horn / Ricaplaza.dk