Konvertering af video til 3gp eller mp4
Fra : Martin Schultz

Dato : 11-04-06 07:37

Hejsa

Jeg har en smart mobil der kan afspille videoer og jeg vil derfor gerne
finde et linux program der kan konvertere fil ned til en skærmstørrelse
på 320*240 og helst dele dem op i klumper på måske 15 min.

Findes det? Jeg kan kun finde windows programmer til det.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 11-04-06 11:05

Martin Schultz wrote:

> [...]
> på 320*240 og helst dele dem op i klumper på måske 15 min.
>
> Findes det? Jeg kan kun finde windows programmer til det.

ffmpeg, transcode, mjpegtools kan vist alle det du efterspørger. ffmpeg er
nok det bedste.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

But the Napster case is not just, or even mainly, about piracy. It is about
business models. The industry wants to stick to its old one - selling
expensive compact discs - and to protect it. But Napster's success shows
that there is a lot of appetite for a new model. The old model is legal, but
the new one is not, since the industry refuses to endorse it.

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models
do not.

- The Economist, 2001.02.24

Fra : Christian Iversen

Dato : 13-04-06 15:59

Mads Bondo Dydensborg wrote:

> ffmpeg, transcode, mjpegtools kan vist alle det du efterspørger. ffmpeg er
> nok det bedste.

Njaeh, transcode er nok det bedste (men den bruger libavcodec, ligesom
ffmpeg gør det. Det er altså samme compressor, bare med nogle smartere
filtre, bedre command-line support, etc)

--
| Christian Iversen | If you had all that, you could actually |
| chrivers@iversen-net.dk | touch mars... if you were MAD |

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 11-04-06 11:06

Martin Schultz wrote:

> [...]
> på 320*240 og helst dele dem op i klumper på måske 15 min.
>
> Findes det? Jeg kan kun finde windows programmer til det.

Jeg vil tro VLC fra VideoLan kan. www.videolan.org

Du kan tage et input - fra fil eller stream - ændre det i størelse og
formater m.m. og outputte det til enten fil eller ny stream.

/Andreas