ASRock 939Dual-SATA2 og linux
Fra : Jan A.

Dato : 04-04-06 22:08

Jeg har ovenstående bundkort, der har en Realtek RTL8201CL netværk
controller.

Er der nogen der ved om der er problemer med den controller mht. linux?

Nu har jeg foreløbigt følgende distributioner der ikke kan connecte til
nettet;

Kubuntu 6.04
SLAX 5.0.5
PCLinuxOS p92

mens til gengæld SimpleMEPIS 3.4-3RC4 godt kan.

Nu ved jeg at SimpleMEPIS benytter en nyere version af kernen end i
hvert fald SLAX og PCLOS, men ved ikke hvordan det er i forhold til Kubuntu?

Min net adgang er via kabel og DHCP, hvilket ellers aldrig har givet
problemer før, med mit gamle ASRock Socket A bundkort's indbyggede
netværks controller.

I Kubuntu havde jeg muligheden for at 'Configure', 'Enable' eller
'Disable' mit netværkskort (eth0).
Det stod som 'Disabled', men da jeg så forsøgte at enable kortet, var
det ligesom at det lige netop blev enabled, for straks at blive
disabled igen?????
Og configure kunne jeg ikke få lov til, men det var mere fordi det ikke
fungerede (crashede).

Kan mine problemer med at connecte i linux, havde at gøre med hvilken
kerne-version distributionen benytter sig af?

Nogen der kender til problemet? Enten sammenlignende eller med samme
bundkort?

Mvh. Jan

Fra : Jan A.

Dato : 05-04-06 16:36

Vil i denne forbindelse lige spørge, om der er nogen der har installeret
en linux på ovennævnte bundkort?
Og går på nettet via bundkortets controller?

Mvh. Jan

Fra : Mogens V.

Dato : 05-04-06 17:39

Jan A. wrote:
> Vil i denne forbindelse lige spørge, om der er nogen der har installeret
> en linux på ovennævnte bundkort?
> Og går på nettet via bundkortets controller?

Prøv på linuxquestions.org eller ocworkbench.com, som nærmest er det
asiatiske hjemmemarkeds HW forum (også på engelsk).

--
Kind regards,
Mogens V.