install af amarok-2.0
Fra : lejf Jessen

Dato : 02-04-06 12:01

Hej !

når jeg skriver, som mig selv, ./configure, så får jeg følgende fejlmelding:

checking if Qt compiles without flags... yes
checking for moc... /usr/share/qt3/bin/moc
checking for uic... /usr/share/qt3/bin/uic
checking whether uic supports -L ... yes
checking whether uic supports -nounload ... yes
checking if Qt needs -ljpeg... no
checking for rpath... yes
checking for KDE... configure: error:
in the prefix, you've chosen, are no KDE headers installed. This will fail.
So, check this please and use another prefix!
lejf@home/amarok-2.0$

Hvad er det de mener med "et andet prefix"?

Ubuntu 5.10
--
Mvh lejf jessen
ps. fjern "GRØN" fra min email adresse.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-06 12:10

lejf Jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:

> [...]
> So, check this please and use another prefix!
> lejf@home/amarok-2.0$
>
> Hvad er det de mener med "et andet prefix"?

Mon ikke de i virkeligheden mener at du skal installere en KDE-devel
pakke eller tilsvarende?

Men prøv da lige at se om du ikke kan finde en binær pakke at smide
ind i stedet. Det er da noget nemmere.

--
Jacob - www.bunk.cc
Everyone is entitled to my opinion.

Fra : lejf Jessen

Dato : 02-04-06 14:09

Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Mon ikke de i virkeligheden mener at du skal installere en KDE-devel
> pakke eller tilsvarende?
>
> Men prøv da lige at se om du ikke kan finde en binær pakke at smide
> ind i stedet. Det er da noget nemmere.

Hej! Installerede KDE-devel!
../configure, og fik så denne fejl efter make check:

Good - your configure finished. Start make now

lejf@home/amarok-2.0$ make check
Making check in doc
make[1]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/doc'
Making check in .
make[2]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/doc'
make[2]: Ingenting at gøre for 'check-am'.
make[2]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/doc'
Making check in amarok
make[2]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/doc/amarok'
make[2]: Ingenting at gøre for 'check'.
make[2]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/doc/amarok'
make[1]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/doc'
Making check in taglib
make[1]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib'
Making check in toolkit
make[2]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib/toolkit'
tbytevectorlist.lo tfile.lo tdebug.lo unicode.lo
-------
make[2]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib/toolkit'
Making check in mpeg
make[2]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib/mpeg'
Making check in id3v1
make[3]: Går til katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib/mpeg/id3v1'
if /bin/sh ../../../libtool --silent --mode=compile --tag=CXX g++
-DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../../.. -I../../../taglib
-I../../../taglib/toolkit -I../../../taglib/mpeg -I/usr/include/kde
-I/usr/share/qt3/include -I. -DQT_THREAD_SUPPORT -D_REENTRANT
-Wnon-virtual-dtor -Wno-long-long -Wundef -Wall -pedantic -W
-Wpointer-arith -Wwrite-strings -ansi -D_XOPEN_SOURCE=500 -D_BSD_SOURCE
-Wcast-align -Wconversion -O2 -fno-exceptions -fno-check-new -MT
id3v1tag.lo -MD -MP -MF ".deps/id3v1tag.Tpo" \
-c -o id3v1tag.lo `test -f 'id3v1tag.cpp' || echo './'`id3v1tag.cpp; \
then mv ".deps/id3v1tag.Tpo" ".deps/id3v1tag.Plo"; \
else rm -f ".deps/id3v1tag.Tpo"; exit 1; \
fi
.../../../taglib/toolkit/tmap.tcc: In member function 'TagLib::Map<Key,
T>& TagLib::Map<Key, T>:erator=(const TagLib::Map<Key, T>&)':
.../../../taglib/toolkit/tmap.tcc:136: error: 'l' was not declared in
this scope
make[3]: *** [id3v1tag.lo] Fejl 1
make[3]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib/mpeg/id3v1'
make[2]: *** [check-recursive] Fejl 1
make[2]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib/mpeg'
make[1]: *** [check-recursive] Fejl 1
make[1]: Forlader katalog '/home/lejf/amarok-2.0/taglib'
make: *** [check-recursive] Fejl 1

Hej Jacob!

Tak for dit forslag Men under make check, - og make, som jeg også
har prøvet kommer den med ovenstående. Hvad mon der kan være i
vejen? Hvad er det med det "l"?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-06 17:37

lejf Jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:

> Tak for dit forslag Men under make check, - og make, som jeg også
> har prøvet kommer den med ovenstående. Hvad mon der kan være i
> vejen? Hvad er det med det "l"?

Enten er det en fejl i koden, eller også har du en forkert version af
en eller anden devel-pakke inde.

Findes der virkelig ikke en binær pakke du kan installere i stedet?

--
Jacob - www.bunk.cc
He who laughs last -- missed the punch line.

Fra : N/A

Dato : 03-04-06 09:27

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 02-04-06 21:17

lejf Jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:

> Tak for dit svar. Jeg har ikke forstand på binær pakke.

Det er sådan en ubuntu-pakke som du bare installerer via synaptic
eller hvad du nu bruger til at håndtere pakker. Altså en version af
programmet der allerede er oversat og pakket for dig, så det er let at
have med at gøre.

> Jeg er inde i det script, der er nævnt:
>
> ../../../taglib/toolkit/tmap.tcc:136: error: 'l' was not declared in
> this scope
>
> og linie 136 ser ud som følger:
>
> if(d->deref())
> delete(d);
> d = l.d; (linie136)
> d->ref();
> return *this;
>
> har du nogen ide?

Hvis jeg havde været udvikler på programmet ville jeg sikkert have en
idé om hvor variablen l kom fra. Det kan man ikke se ud fra det du har
postet, og jeg har ikke planer om at begynde at debugge din amarok på
denne måde

--
Jacob - www.bunk.cc
Biggest security gap -- an open mouth.

Fra : N/A

Dato : 03-04-06 09:27

Fra : Rene Joergensen

Dato : 03-04-06 09:27

lejf Jessen <eljessenGRØN@lite.dk> wrote:

> Ja det forstår sig, det havde jeg heller ikke ventet Bare
> ærgerligt, det kan nemlig afspille .wma filer, så jeg kunne høre
> web-radio fra DR, det kan den udgave, der er i uybuntu nemlig ikke
> Og jeg kunne nok ikke vente et år endnu på at den kom det.

mplayer kan fint afspille DRs netradio.

--
-René

Fra : lejf Jessen

Dato : 03-04-06 09:38

Rene Joergensen wrote:
> lejf Jessen <eljessenGRØN@lite.dk> wrote:

det kan nemlig afspille .wma filer, så jeg kunne høre web-radio fra DR,

> mplayer kan fint afspille DRs netradio.

Hej Rene !

Tak for oplysningen! Det vil jeg prøve

Fra : lejf Jessen

Dato : 03-04-06 10:48

lejf Jessen wrote:

> det kan nemlig afspille .wma filer, så jeg kunne høre web-radio fra DR,

> Hej Rene !
>
> Tak for oplysningen! Det vil jeg prøve

Hej !

Det var jo derfor . mplayer er nedtonet, og kan ikke installeres i
Ubuntu 5.10 Breeze

Fra : Henrik Hartig

Dato : 03-04-06 14:00

Rene Joergensen skrev:

> mplayer kan fint afspille DRs netradio.

Ja og xine kan ligeså. Blot skal man hente det direkte link på dr's
hjemmeside:
http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp

F.eks. afspilles Klassisk radio ved nedenstående kommando:

xine http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/asx/dr_klassisk_128.asx

/henrik

Fra : lejf jessen

Dato : 03-04-06 14:36

Henrik Hartig skrev:

> [...]
> hjemmeside:
> http://www.dr.dk/netradio/wmp.asp
>
> F.eks. afspilles Klassisk radio ved nedenstående kommando:

Hej Henrik!

Tak for det gode link Har også hentet xine - og det spiller fint,
skal så bare have fundet P4_Syd !