Feodora install
Fra : Kim Emax

Dato : 27-03-06 22:11

Hejsa

Jeg har lige lavet en serverinstallation med Feodora5, har tidligere
installeret flere F3 og F4, men det er mig en gåde, hvordan jeg
_slipper_ for det verdamte X? Jeg har hvergang (undtaget da jeg
installerede KDE) haft den store misfornøjelse af en afskyelig term og
et X-clock vindue. Nogen, der kan pege mig i den rigtige retning? Jeg
har nøjsomligt kigget alle pakker igennem og fjernet det, jeg ikke
skulle bruge, men noget må jeg have overset? Jeg ønsker blot en standard
linux prompt, ikke alt muligt (semi)grafik gejl.

mvh
Kim Emax

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-06 22:58

On Mon, 27 Mar 2006 23:10:49 +0200, Kim Emax wrote:

> [...]
> alle pakker igennem og fjernet det, jeg ikke skulle bruge, men noget må
> jeg have overset? Jeg ønsker blot en standard linux prompt, ikke alt
findes der ikke en xorg-x11-server pakke, du kan fjerne?
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kim Emax

Dato : 27-03-06 23:33

Michael Rasmussen wrote on 27-03-2006 23:57:
> On Mon, 27 Mar 2006 23:10:49 +0200, Kim Emax wrote:
>
> findes der ikke en xorg-x11-server pakke, du kan fjerne?

Jeg prøver lige at kigge efter en sådan fætter imorgen, tak for input.

Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 28-03-06 07:55

Michael Rasmussen wrote on 27-03-2006 23:57:

> findes der ikke en xorg-x11-server pakke, du kan fjerne?

Den var der + en røvfuld andre pakker, men der er jo noget, der hedder
dependencies, så det... Jeg prøvede Peters fif med at rette
/etc/inittab, det gjorde udfaldet, dejligt

Kim Emax

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-03-06 23:36

Kim Emax <newsgroup@emax.dk> writes:

> [...]
> skulle bruge, men noget må jeg have overset? Jeg ønsker blot en
> standard linux prompt, ikke alt muligt (semi)grafik gejl.

Skal man ikke bare sætte initdefault til 3 i stedet for 5 i /etc/inittab?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-03-06 23:37

Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> writes:

> Skal man ikke bare sætte initdefault til 3 i stedet for 5 i /etc/inittab?

Og forresten: Feodora er en chokolade, Fedora en (rød) hat.

Fra : Kim Emax

Dato : 27-03-06 23:46

Peter Dalgaard wrote on 28-03-2006 00:37:

> Og forresten: Feodora er en chokolade, Fedora en (rød) hat.

LOL; det har jeg sgu ikke bemærket før Og tak for input, jeg tjekker
op på det imorgen.

Kim Emax

Fra : Kim Emax

Dato : 28-03-06 07:54

Peter Dalgaard wrote on 28-03-2006 00:35:

> Skal man ikke bare sætte initdefault til 3 i stedet for 5 i /etc/inittab?

TAK!, det var lige det, nu er det en hel del nemmere at komme videre

Kim Emax

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 31-03-06 17:08

Kim Emax wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har lige lavet en serverinstallation med Feodora5, har tidligere
> installeret flere F3 og F4, men det er mig en gåde, hvordan jeg
> _slipper_ for det verdamte X?

Vælg custom install, fjern _alle_ pakker.

Så installerer den kun ½Gb

Så kan du bagefter lave "yum install httpd samba" etc. og få
de pakker ind, du skal bruge.

Så kommer der ingen X.

Mogens

--