Amatør spørgsmål pc knopix netværk
Fra : Per Boll

Dato : 26-03-06 09:15

Hej
Her er et rigtigt amatørspørgsmål jeg ved absolut intet om unix linux
eller knopix det er dog lykkedes mi at få sidstnævte til at køre på en
bærebar med defekt windows på. Det er så mit håb at jeg kan forbinde
Knopix 3.8 maskinen med min XP pro pc. Men hur gør man det??

Fred
Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-06 10:23

boll@pc.dk (Per Boll) wrote:

> [...]
>bærebar med defekt windows på. Det er så mit håb at jeg kan forbinde
>Knopix 3.8 maskinen med min XP pro pc. Men hur gør man det??

Der er mange muligheder, men det simpleste er nok at opsætte en
ftp-server på windows maskinen - Så vidt jeg husker ligger der en simpel
ftp-server i XP-Pro, den skal bare installeres via 'Tilføj eller fjern
programmer' (kig under IIS - Internet Information Services) .
Alternativt finder der masser af ftp-server software på nettet.

Hvis det driller for meget så overvej at købe/låne en extern
USB-harddisk. Hvis bare du husker at FAT32-formattere den, vil
kopieringen gå som en leg...

<mlr>

Fra : Anders Lund

Dato : 26-03-06 20:59

Per Boll wrote:
> [...]
> bærebar med defekt windows på. Det er så mit håb at jeg kan forbinde
> Knopix 3.8 maskinen med min XP pro pc. Men hur gør man det??

Jeg bruger en gang imellem en Knoppix til at hente data ud af defekte
Windows computere. Hvis du kan komme på Internet og kan pinge din
Windows XP maskine (når firewallen er lukket), kan du bruge SMB shares.

Det gør du ved at dele en mappe på Windows XP. Herefter kan du tilgå den
med Knoppix ved at åbne en "stifinder" i Knoppix. I adressefeltet
skriver du smb://<ip adresse på Windows XP PC>/sharenavn

Så burde du kunne kopiere ting til og fra Windows sharet.

Det var den korte version.

/Anders

Fra : Per Boll

Dato : 28-03-06 13:32

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote:

> [...]
> skriver du smb://<ip adresse på Windows XP PC>/sharenavn
>
> Så burde du kunne kopiere ting til og fra Windows sharet.

Hej Anders
Mange tak for dit gode råd - det var da fantastisk effektiv.
Per