Tager 5 minutter om at starte op
Fra : ms

Dato : 21-03-06 09:45

Jeg har en IBM T40/p bærbar computer hvor jeg har installeret Ubuntu 5.10.
Hvis jeg fjerne mit internetstik og befinder mig et sted hvor der ikke er
trådløs internet udbydere tager den ca. 5 minutter om at starte op. Hvis jeg
har sat min internet ledning i så starter den op med det samme.

Jeg har prøvet at fjerne "#" fra timeout og sat denne til 5 i filen:

"/etc/dhcp3/dhclient.conf"

så går det meget hurtigere at at starte op, men jeg kan ikke kommet på
nettet.

Er det nogen som kender til en løsning?

Mvh
JOhs

Fra : Kent Friis

Dato : 21-03-06 10:00

Den Tue, 21 Mar 2006 09:44:30 +0100 skrev ms:
> [...]
>
> "/etc/dhcp3/dhclient.conf"
>
> så går det meget hurtigere at at starte op, men jeg kan ikke kommet på

Prøv 10. Her (Tele2adsl) tager det 5-6 sekunder at få en ip-adresse
fra DHCP-serveren.

Mvh
Kent

Fra : |-|enning

Dato : 21-03-06 15:58

ms skrev:
> [...]
>
> "/etc/dhcp3/dhclient.conf"
>
> så går det meget hurtigere at at starte op, men jeg kan ikke kommet på

Evt. kunne, hvis det kører, fjerne synkroniseringen til
ntp.ubuntulinux.com
hvor maskinen tjekker om uret er korrekt stillet.
...hvordan man gør ved jeg ikke ;)

--
Henning Horn / www.ricaplaza.dk

Fra : Mogens Dybaek Christ~

Dato : 23-03-06 22:19

|-|enning <no@mail.info> writes:

> Evt. kunne, hvis det kører, fjerne synkroniseringen til
> ntp.ubuntulinux.com
> hvor maskinen tjekker om uret er korrekt stillet.
> ..hvordan man gør ved jeg ikke ;)

Den simple løsning når jeg en sjælden gang starter offline: Trykker CTRL-C
når den hænger i netværkstimeout.

--
Mogens Dybæk Christensen
e-mail mdc at mail dot tele dot dk