Hvilken linux kan køre med SATA i raid?
Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 08:31

Hej
Hvilken slags linux SUSE REDHAT kan køre som SERVER med SATA i Raid
(det system der har 2 drev der er sikkerhed for hinanden)
Det jeg især tænker på er om der kan være problemer med at boote direkte fra
SATA..
Spekulerer i en 3gHz XEON og 300GB plads

mvh
Preben

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 21-03-06 09:26

Preben Larsen wrote:
> [...]
> (det system der har 2 drev der er sikkerhed for hinanden)
> Det jeg især tænker på er om der kan være problemer med at boote direkte fra

Jeg har en Fedora Core 3 med to SATA drev, der kører
software RAID 1. Ingen problemer.

Man definerer RAID systemerne når man installerer.

Det burde også virke i Fedora 4 og 5.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-03-06 16:40

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> Jeg har en Fedora Core 3 med to SATA drev, der kører
> software RAID 1. Ingen problemer.

Debian kører også på glimrende vis Raid-1 (selvom jeg dog ikke - endnu
- selv har prøvet det med SATA-diske).

> Man definerer RAID systemerne når man installerer.

Også i Debian kan man sætte det op ved installationen.

The logical thing to do with an egg is cook it and eat it, but throwing
it at someone is much more fun.
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 21-03-06 17:32

spam05@zz9.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> Debian kører også på glimrende vis Raid-1 (selvom jeg dog ikke - endnu
> - selv har prøvet det med SATA-diske).

Det har jeg (i et par Dell PowerEdge SC1425), og det virker aldeles
glimrende. mdadm kunne også finde ud af at sende mail da en af diskene
stod af. Jeg kan dog ikke huske om jeg havde gjort noget særligt for
at sætte det op.

Jeg kører Debian Sarge.

--
Jacob - www.bunk.cc