"Meddelsesregler" i Evolution?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 11:04

Kan man i "Evolution" lave en meddelsesregel der hedder "Hent ikke fra
serveren" som i OE - det drejer sig om at undgå at jeg får min kones post

Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 12:18

Hans Paulin (6310) skrev:

> Kan man i "Evolution"

Er gået over til Thunderbird - er der en lignende regel for den?

> lave en meddelsesregel der hedder "Hent ikke fra
> serveren" som i OE - det drejer sig om at undgå at jeg får min kones
> post
Hans

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 20-03-06 14:40

Hans Paulin (6310) wrote:

> Er gået over til Thunderbird - er der en lignende regel for den?

Hej Hans!

Gå op i System/Administration/Brugere go grupper. Tryk på denne og skriv
din kones navn - finde hende et password - bestemme hvad hun må - ååh
det dejligt , så kan hun få en hel desktop for sig selv.
Da du nu ved, hvordan man sætter Thunderbird op, så gør du det samme til
hende, med egen email-konto og det hele, og vupti, så kan hun selv
-hente sin post.
--
Mvh lejf jessen
ps. fjern "GRØN" fra min email adresse.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 15:06

lejf Jessen(6330) skrev:

> Hej Hans!

Hej Lejf - tak for sidst - det var hyggeligt

> [...]
> Da du nu ved, hvordan man sætter Thunderbird op, så gør du det samme
> til hende, med egen email-konto og det hele, og vupti, så kan hun

Vi sidder hver ved sin computer, så jeg er ikke sikker på at det er dén vej
jeg skal!?

I OE er der en meddelsesregel der siger "Hent ikke meddelsen fra serveren"
hvis "Modtageren hedder ditten-eller-datten" - det er noget i dén stil jeg
er ude efter
Hans

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 20-03-06 16:13

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> hvis "Modtageren hedder ditten-eller-datten" - det er noget i dén stil jeg

Hej Hans!

Håber du har sovet godt?

Kender ikke den omtalte regel - har ikke brugt OE i årevis! Jeg forstår
ikke, hvad du skal med et sådant filter, slet ikke - når I ikke deler
samme postprogram .

I har hver sin email-adresse - går jeg ud fra? Så skal du vel bare
sætte din konto op i dit program - og hendes op i hendes program? Eller
har jeg misforstået noget?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-03-06 16:42

lejf Jessen(6330) skrev:

> Håber du har sovet godt?

Jeg var vist for "overtræt" - eller osse fik jeg for meget energi af
frokosten

> Kender ikke den omtalte regel - har ikke brugt OE i årevis! Jeg
> forstår ikke, hvad du skal med et sådant filter, slet ikke - når I
> ikke deler samme postprogram .

Altså: vi har en hoved-konto hos TDC med max. 5 mailadresser på - min kone
har så én mail-adresse: konesnabelapost.invalid og jeg har én:
hanssnabelapost.invalid - når vi så henter post via OE vil den hente til os
begge - den af os der først åbner tænder sin computer og åbner sit
mailprogram får hele stakken

Man markerer så i OE en mail som man ikke skulle ha haft og opretter en
regel ud fra dén: "Hvis modtageren hedder sådan-og-sådan"...så..."Hent den
ikke fra serveren"

> I har hver sin email-adresse - går jeg ud fra? Så skal du vel bare
> sætte din konto op i dit program - og hendes op i hendes program?

Uden en form for "Meddelsesregler" går det desværre ikke

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 20-03-06 21:32

Hans Paulin wrote :

> Uden en form for "Meddelsesregler" går det desværre ikke

Hvis du har KDE indstalleret så prøv KMail, her burde pop3 filteret
kunne det du efterlyser.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.