kubuntu - cron.daily - kører ikke?
Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-03-06 19:10

Relativ ny bruger af kubuntu her - gammel RH/MDK bruger.

Når jeg høvler et script i /etc/cron.daily/noget.sh regner jeg med (forkælet
rh/mdk bruger som jeg er) at det bliver kørt på et eller andet tidspunkt i
løbet af et døgn.

Men, det er ikke tilfældet.

Der er noget anacron noget, som jeg ikke kan hitte rede på. Maskinen er
tændt 24/7, så jeg har ikke så meget brug for at være snedig, bare for at
skidtet bliver kørt en gang i døgnet. cron kører som process, men vil
åbenbart ikke være ven med mig...

Hints?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

I do not believe in the creed professed by the Jewish church, by the Roman
church, by the Greek church, by the Protestant church, nor by any church
that I know of. My own mind is my church.
- Thomas Paine (The Age of Reason)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-06 19:20

Mads Bondo Dydensborg <madsdyd@challenge.dk> writes:

> Når jeg høvler et script i /etc/cron.daily/noget.sh regner jeg med
> (forkælet rh/mdk bruger som jeg er) at det bliver kørt på et eller
> andet tidspunkt i løbet af et døgn.
>
> Men, det er ikke tilfældet.

Er scriptet eksekvertbart, altså har du husket execute-bitten?
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Breezy, Debian Sarge & Sid

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-03-06 19:28

> [...]

> Når jeg høvler et script i /etc/cron.daily/noget.sh regner jeg med
> (forkælet rh/mdk bruger som jeg er) at det bliver kørt på et eller

Jeg faldt lige over denne bug der passer perfekt til dit
problem. Fejlen er åbenbart at cron ikke kører filer med punktum i af
en eller anden grund:
<https://launchpad.net/distros/ubuntu/+source/cron/+bug/26628>
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Breezy, Debian Sarge & Sid

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 19-03-06 20:47

Jes Vestervang wrote:

> Jeg faldt lige over denne bug der passer perfekt til dit
> problem. Fejlen er åbenbart at cron ikke kører filer med punktum i af
> [...]

Bingo!

Der er nemlig præcist . i mit ... noget.sh script.

Takker meget - jeg prøver og rename skidtet og ser om det ikke gør, men det
dukker nu op i den der run-parts test som jeg ikke kendte, så det ligner da
et gevaldigt fremskridt.

Mvh

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

But the Napster case is not just, or even mainly, about piracy. It is about
business models. The industry wants to stick to its old one - selling
expensive compact discs - and to protect it. But Napster's success shows
that there is a lot of appetite for a new model. The old model is legal, but
the new one is not, since the industry refuses to endorse it.

Artists' interests deserve legal protection, within limits; business models
do not.

- The Economist, 2001.02.24