Debian compile php5 problem.
Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 12:47

Hej

Jeg prøver at lave en compile af php 5 under debian.
Men undervejs står den af med flg. fejlmeddelse:

checking for re2c version... invalid
configure: warning: You will need re2c 0.9.11 or later if you want to
regenerate PHP parsers.
checking for gawk... gawk
checking for bison... bison -y
checking for bison version... 1.875 (ok)
checking for flex... lex
checking for yywrap in -ll... no
checking lex output file root... ./configure: line 3246: lex: command
not found
configure: error: cannot find output from lex; giving up

Jeg regner med at lex er noget som jeg ikke har pga. jeg ikke har den
rigtige version at re2c eller tager jeg fejl her?

Jeg har installeret re2c via apt-get install libc-dev mener jeg, men
hvordan fåer jeg den opgraderet til nyere version?

/Carsten

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-03-06 14:17

On Sun, 19 Mar 2006 12:46:34 +0100, at wrote:

> Jeg prøver at lave en compile af php 5 under debian.

(Findes der ikke færdige pakker med php 5?)

> [...]

> Jeg regner med at lex er noget som jeg ikke har pga. jeg ikke har den
> rigtige version at re2c eller tager jeg fejl her?

Det tror jeg. Prøv at installere pakken "flex" (hvis det ikke virker:
en anden pakke med en 'lex' i).

Mvh.

--
"You know, if the sun was an oboe, what would you do?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-03-06 14:36

asjo@koldfront.dk (Adam Sjøgren) hit the keyboard.
Afterwards the following was on the screen:

> (Findes der ikke færdige pakker med php 5?)

Jo, men ikke i sarge. Der er dog i backports.

/Rasmus

The knack of flying is learning how to throw yourself at
the ground and miss.
-- Douglas Adams
----------------------------------------------[ moffe at zz9 dot dk ] --

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 23-03-06 13:21

Carsten Jantzen <spam@jantzens.net> writes:

> Ved Apache start får jeg flg. fejlbesked.
> libphp5.so: cannot open shared object file: No such file or directory
>
> Hvad er er mit problem?

At filen libphp5.so ikke ligger der hvor du har fortalt Apache at den
ligger. Prøv at check stierne en gang til.

--
Jacob