Ubuntu + Apache
Fra : Allan Unnerup

Dato : 19-03-06 11:39

Jeg vil gerne have en webmiljø op at stå på min Ubuntu-server

Det inkluderer en Apache + Tomcat.
Når jeg kikker på Apaches hjemmeside (http://httpd.apache.org/docs/2.2/),
SKAL jeg tilsyneladende downloade kildeteksten og så selv oversætte den. Kan
det være rigtigt?
Er det ikke muligt kun at downloade den oversatte kode?
Jeg har en x86 maskine.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Sune Vuorela

Dato : 19-03-06 12:23

On 2006-03-19, Allan Unnerup <alu@udkik.dk> wrote:
> [...]
> SKAL jeg tilsyneladende downloade kildeteksten og så selv oversætte den. Kan

Nej forhelvede. Brug dog pakkesystemet.

> Er det ikke muligt kun at downloade den oversatte kode?

apt-get install tomcat5

(Det kan dog godt være at den først er med i en en nyere ubuntu end den
du har - prøv at søge efter tomcat)

/Sune

Fra : Allan Unnerup

Dato : 19-03-06 13:49

Kan

> Nej forhelvede. Brug dog pakkesystemet.

Hvor satan finder jeg det?

> apt-get install tomcat5

Jeg skal lige have Apache installeret først.

> (Det kan dog godt være at den først er med i en en nyere ubuntu end den
> du har - prøv at søge efter tomcat)

Jeg har Ubuntu 5.10

Med venlig hilsen
Allan

Fra : |-|enning

Dato : 19-03-06 18:35

Allan Unnerup skrev:
> Kan
>
> Hvor satan finder jeg det?

Haha, det hele bliver lidt sjovere med lidt bandeord :D

Pakkesystemet er som standard installeret.
Du kan opdatere dine pakkelister ved:
sudo apt-get update

Derefter installerer du dine to pakker:
sudo apt-get install apache2 tomcat5

> Jeg skal lige have Apache installeret først.

> Jeg har Ubuntu 5.10

Håber det kunne hjælpe dig lidt på vej ;)

Mvh
- Henning / www.ricaplaza.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-03-06 20:46

"Allan Unnerup" <alu@udkik.dk> writes:

> Det inkluderer en Apache + Tomcat.

Hvis du alligevel vil have noget JSP-dims, hvorfor så ikke en rå tomcat?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Allan Unnerup

Dato : 20-03-06 16:27

Hej Thorbjørn

Udelukkende fordi jeg gerne vil have et udviklings-/testmiljø, der svarer
til min udbyders (levonline.com)

Levonline benytter godt nok Red Hat, men det betyder nok ikke det store.

Med venlig hilsen
Allan