Trykimprægneret stolpe i jord?
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 10:18

Jeg skal have lavet mig et brændeskjul. Det skal selvf. have stolper i
jorden, men er det ok at grave stolperne direkte ned, hvor god er den
imprægnering som byggemarkedet levere?.

--
Jørgen

Fra : Holst

Dato : 01-06-06 10:43

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Jeg skal have lavet mig et brændeskjul. Det skal selvf. have stolper i
> jorden, men er det ok at grave stolperne direkte ned, hvor god er den
> imprægnering som byggemarkedet levere?.

Ja, men du skal jo ikke regne med, at det holder evigt. 5-7 år har jeg hørt.

Fra : Max

Dato : 01-06-06 10:58

Hej Jørgen

> Jeg skal have lavet mig et brændeskjul. Det skal selvf. have stolper i
> jorden, men er det ok at grave stolperne direkte ned, hvor god er den
> imprægnering som byggemarkedet levere?.

Personlig ville jeg sætte sådan et skur på betonrør med stolpesko på,
men hvis du vil grave dem ned, så husk at dit problem ikke er det der
er i jorden eller er over jorden, problemet er stedet hvor jord og luft
mødes, så der skal du ekstra beskytte dine stolper, giv dem f.eks.
noget sokkeltjære og noget heldækkende træbeskyttelse.

Mvh Max