Hvilke andre racer??
Fra : LH

Dato : 31-05-06 20:52

Hvilke andre racer svare nogenlunde til en newfoundlænder? Lige netop den
race passer så godt til mig. Her tænker jeg på dens rolige og omgængelige og
venlige sind. Aktiv ude, rolig hjemme.
Hvorfor så ikke sådan en race igen?? Det er fordi mine hænder og arme ikke
mere magter den megen pelspleje der er.

LH

Fra : Anita Andersen

Dato : 31-05-06 21:03

> [...]
> og venlige sind. Aktiv ude, rolig hjemme.
> Hvorfor så ikke sådan en race igen?? Det er fordi mine hænder og arme ikke

Den rolige sind, og den store venlighed, får mig straks til at tænke på en
Grand Danois.
Så er der heller ikke den store pelspleje.

Anita
www.torsted-hundepension.dk
På vores hjemmeside kan du se nogle af vores SUPER dejlige Grand Danois
Vi venter hvalpe til Juli

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 21:40

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den rolige sind, og den store venlighed, får mig straks til at tænke på en
> Grand Danois.

Ja, jeg tænkte også på Grand Danois...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-05-06 21:40

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> writes:

> [...]
> venlige sind. Aktiv ude, rolig hjemme.
> Hvorfor så ikke sådan en race igen?? Det er fordi mine hænder og arme ikke

Det er også mit store problem med Siri, min dejlige newf på to år. Jeg
har nemlig slidgigt.

Men jeg har en aftale med min opdrætter om at vi kommer op og får den
helt store tur tre-fire gange om året, og så kan det faktisk gå.

En grand danios er også skøn, men jeg synes at den er for aktiv. Den
vil gerne løbe og gå langt og det kan jeg ikke.

Jeg er ked af, at jeg ikke selv kan klare pelsplejen på Siri, men
newfen er den helt rigtige hund til mig, så jeg har ikke fortrudt.

Mvh Trine og Siri som ligger ved fødderne af mig

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Anita Andersen

Dato : 31-05-06 22:01

> En grand danios er også skøn, men jeg synes at den er for aktiv. Den
> vil gerne løbe og gå langt og det kan jeg ikke.
>
> Mvh Trine og Siri som ligger ved fødderne af mig

Du må ikke lade en Grand Danois løbe langt, før den er
udvokset.
Og en Grand Danois er kun over aktiv, hvis den bor i et hjem, hvor man
absolut skal gejle den op konstant, så den ikke får den ro den har brugfor
under opvæksten.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 31-05-06 23:19

"Anita Andersen" <great-dane@mail.dk> writes:

> Du må ikke lade en Grand Danois løbe langt, før den er
> udvokset.

Naturligvis ikke. Det må man da ikke med nogen som helst hunde. Siri
er godt to år nu og er først klar til det helt store nu. Ikke så meget
i længden af turene, for jeg kan heller ikke gå så langt. Men med
sadeltasker. Hun har gået med sadeltasker siden hun var ca. 6 måneder.
Tomme, naturligvis. Da hun blev et års tid begyndte jeg at komme lidt
vægt i, 100-200 gram, nu er hun oppe på et halvt kilo, men når vi får
nye tasker skal hun nok lære at gå med mere.

Det er jo med at lære dem det fra de er små, i stedet for at smide
sadeltasker på en 2 år gammel hund, der aldrig har set sådan nogle
før.

Mvh Trine

Fra : Søren LH

Dato : 01-06-06 04:08

> [...]
>
> Det er jo med at lære dem det fra de er små, i stedet for at smide
> sadeltasker på en 2 år gammel hund, der aldrig har set sådan nogle

Øhh...... hvorfor går man med saddeltasker?

Mvh
Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-06 09:26

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> writes:

> Øhh...... hvorfor går man med saddeltasker?

Fordi jeg har gigt og ikke kan bære så meget selv.
Fordi hunden er så stolt når hun kommer gående med dem.
Fordi hun ligeså godt selv kan slæbe vand og den slags.
Fordi jeg ikke gider gå med hundeposer, det kan hun ligeså godt gøre
selv.

Mvh Trine

Fra : Søren LH

Dato : 01-06-06 18:28

> [...]
> Fordi hun ligeså godt selv kan slæbe vand og den slags.
> Fordi jeg ikke gider gå med hundeposer, det kan hun ligeså godt gøre

OK,
Jeg havde faktisk tænkt på at lave en lille vogn til min hund, så den kunne
slæbe et ordentligt lørdagsindkøb hjem. Det er bare aldrig blevet til noget

Mvh
Søren

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 09:50

Jeg kom til at tænke på, at der da vist er et site hvor man kan teste
hvilken hund man passer bedst sammen med, men jeg kan ikke huske
url'en. Jeg ved den har været bragt nogle gange herinde, så måske
nogen ligger inde med den.

For vi anbefaler jo allesammen vores egen race, fordi det jo er
verdens bedste. :D
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 01-06-06 10:19

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
-------------

jeg husker den heller ikke, men har været derinde nogle gange for sjov, og
ender op med en dalmatiner!!.. en hund jeg absolut aldrig kunne drømme om
at investere i...(-;
min egen favoritrace lå længere nede på listen af egnede emner..

mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 11:56

On Thu, 1 Jun 2006 11:18:48 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>at investere i...(-;
>min egen favoritrace lå længere nede på listen af egnede emner..

Jeg fandt en her, som jeg i hvert fald ikke har set før. Jeg får sjovt
nok osse en Dalmatiner, med GD som alternativ.
http://www.mypetstop.co.uk/mpsonline/Select_a_Dog.asp
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-06 12:13

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> http://www.mypetstop.co.uk/mpsonline/Select_a_Dog.asp

Jeg fik mig en Skt. Bernhard. Og da jeg jo har en newf, så er det vist
ikke helt galt. Men jeg kan simpelthen ikke finde en newf i deres
spørgeskema.

Mvh Trine

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 12:32

On 01 Jun 2006 13:13:15 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Jeg fik mig en Skt. Bernhard. Og da jeg jo har en newf, så er det vist
>ikke helt galt. Men jeg kan simpelthen ikke finde en newf i deres
>spørgeskema.

Måske du kan finde den her i stedet...
http://www.pedigree.dk/Pedigree/da-DK/Hunderacer/Vælg+den+rigtige+hunderace.htm

Der fik jeg en Sct Berhard og diverse Mastiff.
Ingen GD. *snøft*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 01-06-06 12:40

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen
--------

det er lusk er det..det var denne side jeg havde prøvet før, og nu fik jeg
da min boxer ind på en delt første, med bouvier des flandres, og airedale
terrier ..hmmm sidst var det dalmatiner..(-;

mvh. marie

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-06-06 15:49

> [...]
> da min boxer ind på en delt første, med bouvier des flandres, og airedale
> terrier ..hmmm sidst var det dalmatiner..(-;

Hehe, kan se at den test mener at en GD skal have 2 timers gåtur hver dag !
Og at man ikke kan have små børn sammen med en GDer... det er da meget
tydelig at dem som har lavet denne test ikke ved noget som helst om GD

mvh. Søren

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 21:24

On Thu, 1 Jun 2006 16:48:47 +0200, "Anita Andersen"
<great-dane@mail.dk> wrote:

>"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Hehe, kan se at den test mener at en GD skal have 2 timers gåtur hver dag !

Skal en GD ikke ha' så meget motion da?
Jeg mener jeg har læst et sted at den faktisk ikke kræver så meget
motion, men jeg blev da i tvivl. Jeg kan sagtens klare to timer eller
mere om dagen lige pt. men hvis jeg kommer i arbejde igen, så er jeg
ikke sikker på at det bliver til så meget.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anita Andersen

Dato : 01-06-06 23:20

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Så har du læst rigtig, en GD er nok blandt de hunde som kræver mindst i den
retning, men det er da klart at når den er udvokset så skader det heller
ikke at den får motion i passende mængder.

Søren

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-06 12:59

Leyna <leyna@leyna.dk> writes:

> http://www.pedigree.dk/Pedigree/da-DK/Hunderacer/Vælg+den+rigtige+hunderace.htm

Og de påstår at en newf ikke er godt hvis man har børn under 6 år. Jeg
mener, hvad pokker skal man så have?

Og hvis man skal have en newf, kræver det også erfaring med hunde.

Tja, jeg kan da godt se at jeg har valgt den helt forkerte hunderace.

Hun er min første hund og jeg vil have børn indenfor overskuelig
fremtid.

Næ, jeg skal have mig en affenpincher, en powder puff, en chihuahua,
en dværgschnauzer, en dansk/svensk gårdhund, en bulldog eller et eller
andet andet småkravl.

Hvorfor er det at små hunde er meget mere børnevenlige end de store
hund og bedre at starte med som ny hundeejer? Jeg vil da mene at en
newf er nemmere at have med at gøre end en dansk/svensk.

Mvh Trine

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 21:27

On 01 Jun 2006 13:59:01 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>hund og bedre at starte med som ny hundeejer? Jeg vil da mene at en
>newf er nemmere at have med at gøre end en dansk/svensk.

Det er ikke min erfaring at små hunde er mere børne venlige. Min
forrige hund var en dværgpincher/chihuahua-blanding, og hende ville
jeg ikke sætte sammen med børn. Hun brød sig ikke ret meget om børn,
for nu at sige det mildt, og så hadede hun Schæferhunde (John!)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 01-06-06 21:50

Leyna skriblede bla:
>og så hadede hun Schæferhunde (John!)

og med god grund
--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 01-06-06 22:59

On Thu, 1 Jun 2006 22:49:43 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Leyna skriblede bla:
>
>og med god grund

Jeps, for de er nogle uberegnelige sataner!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 01-06-06 23:12

Leyna skriblede bla:

> Jeps, for de er nogle uberegnelige sataner!

Det er nok ikke helt skudt ved siden af, ihvertifald når det gælder
hanhundene.
De er rimeligt fører fixeret og passer på sin ejer, så de tillader ikke
ubetinget andre hunde at komme for tæt på.
Min/mine puster sig op når en anden hund vil i kontakt med den eller mig.

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Hermann Holm

Dato : 01-06-06 16:47

> [...]
> race.htm
>
> Der fik jeg en Sct Berhard og diverse Mastiff.

Den test er ret god. En af de racer der var perfekt til mig var den som jeg
har nu: grønlandshund (grønlandsk slædehund)

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : LH

Dato : 02-06-06 20:26

Jeg får en Terrier frem - og sådan en kan jeg bestemt ikke tænke
mig.....................

LH.

Fra : fam. Ager

Dato : 01-06-06 12:28

> Jeg fik mig en Skt. Bernhard. Og da jeg jo har en newf, så er det vist
> ikke helt galt. Men jeg kan simpelthen ikke finde en newf i deres
> spørgeskema.
>
> Mvh Trine

---------

nææ...det er vel det der er problemet..at udvalget af racer er begrænset..

mvh. marie

Fra : fam. Ager

Dato : 01-06-06 12:07

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

den havde jeg så heller ikke set før..sjovt, for jeg fik igen en
dalmatiner...suk altså..og ingen alternativer...
mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 30-05-06 12:27

On Thu, 1 Jun 2006 13:07:26 +0200, "fam. Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>den havde jeg så heller ikke set før..sjovt, for jeg fik igen en
>dalmatiner...suk altså..og ingen alternativer...

Og det er så heller ikke helt korrekt. Det var ikke dér jeg fik en
Dalmatiner. Den fik jeg et sted, hvor skidtet gik ned før jeg fik gemt
den i bookmarks.
I denne test fik jeg en Bearded Collie, men GD'en var stadig
alternativ.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-06 14:27

> Jeg fandt en her, som jeg i hvert fald ikke har set før. Jeg får sjovt
> nok osse en Dalmatiner, med GD som alternativ.
> http://www.mypetstop.co.uk/mpsonline/Select_a_Dog.asp

Den havde jeg heller ikke set før. Jeg passer ifølge den, åbenbart godt
sammen med Old English Sheepdog.
Alle de andre jeg har prøvet, kommer Flat Coated Retriever altid ind, som
nummer 1.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Hermann Holm

Dato : 01-06-06 16:42

> Jeg fandt en her, som jeg i hvert fald ikke har set før. Jeg får sjovt
> nok osse en Dalmatiner, med GD som alternativ.
> http://www.mypetstop.co.uk/mpsonline/Select_a_Dog.asp

Jeg får English Springer Spaniel, og ingen alternativer.
Det er godt nok langt fra den grønlandske slædehund jeg har nu og som er,
efter min mening, den bedste hund jeg har haft i hele mit liv

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Anette

Dato : 31-05-06 21:55

LH wrote:
> Hvilke andre racer svare nogenlunde til en newfoundlænder? Lige netop
> den race passer så godt til mig. Her tænker jeg på dens rolige og
> omgængelige og venlige sind. Aktiv ude, rolig hjemme.

Kunne en korthåret Skt Bernhard eller en Berner Sennen ikke gøre det?
De har da lidt af det samme sindelag, har de ikke?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : tina hedeman

Dato : 01-06-06 07:28

hej

eller en pyreener hund er vel også stille og ikke skal have meget motion.

hilsen tina

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-06-06 07:36

LH wrote:
> [...]
> venlige sind. Aktiv ude, rolig hjemme.
> Hvorfor så ikke sådan en race igen?? Det er fordi mine hænder og arme ikke

Der er jo Leonbergeren som af størrelse og skind har så nogenlunde
samme omfang. Jeg kender ikke meget til racen, men har ikke hørt om at
de skulle være uomgængelige. Kunne da godt tænke mig at høre lidt
mere om dem hvis nogen her har personlige erfaringe rmed dem.

Hilsen Kim

Fra : Søren LH

Dato : 01-06-06 18:33

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse

LH wrote:
> [...]

de skulle være uomgængelige. Kunne da godt tænke mig at høre lidt
mere om dem hvis nogen her har personlige erfaringe rmed dem.

------------

Jeg har forstået på folk der har den, at det er en fredelig og meget
omgængelig familiehund, som ikke kræver specielt meget. Dog ikke specielt
lydig. Folk der har den sværger til racen.

Mvh
Søren

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-06-06 16:39

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Fordi hun ligeså godt selv kan slæbe vand og den slags.
> Fordi jeg ikke gider gå med hundeposer, det kan hun ligeså godt gøre
> selv.
>
> Mvh Trine

Hvor meget vægt kan du egentlig hænge i de sadeltasker (voksen hund!)
hvis i skal gå en længere tur?

Hilsen Kim

Fra : Hermann Holm

Dato : 01-06-06 16:54

> Hvor meget vægt kan du egentlig hænge i de sadeltasker (voksen hund!)
> hvis i skal gå en længere tur?
>
> Hilsen Kim

En voksen hund kan trænes op til at bære 1/3 af sin egen vægt (en hund på
30 kg kan bære op til 10 kg). Er det længere ture anbefales op til 1/4 af
hundens vægt.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........