Badeværelse op til køkkenet?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-05-06 10:32

Hej!

Jeg er ved at kigge på et hus og har - hvis jeg får det - planer om at
etablere et badeværelse med direkte adgang fra køkkenet.
Jeg har hørt noget om, at man godt må det idag, men er der en der kan
henvise til noget dokumentation på det et sted?

Tak for hjælpen!

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders Majland

Dato : 31-05-06 13:07

> [...]
> Jeg har hørt noget om, at man godt må det idag, men er der en der kan
> henvise til noget dokumentation på det et sted?

Afair så er der krav til tætheden af døren mellem og køkkenet. På
pontoppidanstræde i Aalborg har jeg boet i en lille lejlighed med sådan et
layout - så jeg er enig at den gamle regel om 2 døre mellem toilet og køkken
ikke eksisterer længere ...

Men facitlisten må være http://www.ebst.dk/BRS98_10/0/54/0 jeg kan ikke
umiddelbart se noget om det så måske det også er faldet væk ...

Fra : Holst

Dato : 31-05-06 13:12

Jakob Griffel wrote:

> [...]
> Jeg har hørt noget om, at man godt må det idag, men er der en der kan
> henvise til noget dokumentation på det et sted?

Jeg så for nylig et hus med direkte adgang fra badeværelse til
køkken/alrum. Adgangen var nok mere til alrumdelen af køkken/alrummet
end til køkkendelen, men alligevel ...

Så jeg tror godt, man må det i dag.

Men i en eller anden udstrækning synes jeg, det er ulækkert.

Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-05-06 16:14

> Men i en eller anden udstrækning synes jeg, det er ulækkert.

Hvorfor det?!

--
Hilsen Jakob

Fra : Preben Andersen

Dato : 31-05-06 16:23

"Jakob Griffel" <griffel@nejnejprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor det?!

Det kan jeg heller ikke se. Hvis man har en god hygiejne i køkkenet,
burde det ikke være et problem.

mvh
Preben

Fra : Jakob Griffel

Dato : 31-05-06 21:05

> Hvis man har en god hygiejne i køkkenet, burde det ikke være et problem.

Haha!

--
Hilsen Jakob

Fra : Holst

Dato : 31-05-06 16:41

Jakob Griffel wrote:

> Hvorfor det?!

Når nu onkel Knud har siddet en halv time på tønden og ekstruderet små
negere, så kommer der ligegyldigt hvad en skønsom duft ud i køkkenet,
når onkel Knud forladet stedet.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-05-06 18:39

> Når nu onkel Knud har siddet en halv time på tønden og ekstruderet små
> negere, så kommer der ligegyldigt hvad en skønsom duft ud i køkkenet, når
> onkel Knud forladet stedet.

Hørt om en ventilator?

Mvh Maria

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 01-06-06 10:55

Jakob Griffel skrev:
> [...]
> Jeg har hørt noget om, at man godt må det idag, men er der en der kan
> henvise til noget dokumentation på det et sted?

Hejsa

Jeg kan ikke yde dokumentation. Men min eget hus har et 30kvm køkken og
alrum ud i eet. Fra enden af alrummet er der direkte adgang til
bad/toilet. Huset er fra 1997 og jeg går ud fra det har fulgt
byggereglementet.

Angående lugtgener: Dem har jeg aldrig bemærket ! Vi har et
genveks-anlæg i huset og der er udsugning på badeværelset, så dunsterne
ryger direkte ud over taget

Hilsen Jesper