Kan man få en ordenlig vaskemaskine i disc~
Fra : Tychsen

Dato : 30-05-06 11:47

Hej!

Vi står og skal snart købe en vaskemaskine til vores nye lejemål. Vi
håber at kunne sælge maskinen videre til næste lejer om en 2 - 5
år, men kan ikke regne med det, naturligvis.

Så, hvad skal vi købe? Vi vil have noget, der kan holde i hvert fald
3 år, og gerne lidt mere, ved en belastning på 4 vaske pr. uge (60 og
40-graders vaske).

Jeg har ligesom prøvet at indele markedet lidt. Men er min indeling
korrekt?:

Discount-maskiner der nok ikke er meget værd:

- Ecotronic (ElGiganten)
- Zanussi
- Electrolux
- Ariston (ElGiganten)
- UPO (ElGigaten)
- Whirlpool

Middelklassemærker, der er robuste og generelt af OK kvalitet:

- Bauknecht
- AEG
- Bosch

Den ukronede konge, der ikke er til at betale for studerende:

- Miele

Er der nogle der kan sige, hvad man i hvert fald skal holde sig fra? Og
kan det passe, at fx Bauknecht er bedre end discount-maskinerne, trods
den er lige så billig som dem?

Er det nogle gode mærker jeg har overset?

Fra : Tychsen

Dato : 30-05-06 11:49

Glemte:

- Blomberg
- Goronje
- Siemens

Jeg tror de hører til i middelklassen.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 30-05-06 12:16

On Tue, 30 May 2006 03:49:13 -0700, Tychsen wrote:

> Glemte:
>
> - Blomberg
> - Goronje
> - Siemens
>
> Jeg tror de hører til i middelklassen.

Ikke Siemens...

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-06-06 09:14

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> skrev i en meddelelse

> Ikke Siemens...

Til orientering er Bosch og Siemens præcis det samme. De fremstilles af BSH,
Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH http://www.bsh-group.com/index_com.html.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-06-06 17:55

On Thu, 01 Jun 2006 10:14:00 +0200, Bo Velschow wrote:

> Til orientering er Bosch og Siemens præcis det samme. De fremstilles af BSH,
> Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH http://www.bsh-group.com/index_com.html.

Ligesom Audi og Skoda er præcis det samme?

Personligt kunne jeg aldrig finde på at sætte Siemens i samme klasse
som Gorenje.

Fra : Bo Velschow

Dato : 01-06-06 18:29

> Ligesom Audi og Skoda er præcis det samme?

Det kommer vel lidt an på. Det er vist en tilsnigelse at påstå, at
søstermodellerne af Audi, Skoda, VW, Seat osv. er præcis den samme bil. Min
viden fsv. angår Bosch/Siemens er, at det ihvertfald før i tiden var
firmanavn, typebetegnelse og lidt knap-design, der adskilte 2
"tvillinge-modeller": Ligheden mellem 2 "tvillinge-modeller" var (er?)
således langt større, end tilfældet er med f.eks. Audi A3 / Skoda Ocatvia /
VW Golf osv.

> Personligt kunne jeg aldrig finde på at sætte Siemens i samme klasse
> som Gorenje.

Næh, det kunne jeg nu heller ikke. Gorenje står for mig som discount.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-06-06 21:50

On Thu, 01 Jun 2006 19:29:15 +0200, Bo Velschow wrote:

> [...]
> således langt større, end tilfældet er med f.eks. Audi A3 / Skoda Ocatvia /

Jeg prøvede også bare at fortælle at bare fordi det er samme firma, så
er produkterne ikke nødvendigvis ens.
Så vidt jeg kan bedømme, så ligger Simens' topmodeller et niveau over
Bosch'.

> Næh, det kunne jeg nu heller ikke. Gorenje står for mig som discount.

Nemlig.

Fra : Carsten Keller

Dato : 02-06-06 07:26

"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote in message
> Jeg prøvede også bare at fortælle at bare fordi det er samme firma, så
> er produkterne ikke nødvendigvis ens.
> Så vidt jeg kan bedømme, så ligger Simens' topmodeller et niveau over
> Bosch'.

Det er muligt at der er modeller der kun laves i det ene mærke, men de har
mange modeller der udelukkende adskiller sig på farven af trådkurvene. Og så
nok fronten, hvis det ikke er en til integrering. Hvis man har set sig lun
på en Siemens er det altså en god ide samtidig at tjekke priser på dens
søstermodel, det kunne jo være det var den der var på bud i den uge...

Keller

Fra : Anders Majland

Dato : 02-06-06 08:28

> Det kommer vel lidt an på. Det er vist en tilsnigelse at påstå, at
> søstermodellerne af Audi, Skoda, VW, Seat osv. er præcis den samme bil.

Jeg synes nu sammenligninen holder meget godt. En producent har et stort
antal standard stumper på hylderne. Samles en skoda sker det typiske med de
billigste stumper mens audiøen for de lækreste/dyreste. Mange ting kan det
ikke betale sig at lave varianter af, så i motorrummet på min skoda er der
flere audi emblener end skoda do. Det gør den da ikke til en audi ... Men
helt så enkelt er det jo heller ikke for selv i en billig skoda kan man jo
vælge en stor motor og læderindtræk...

Det samme gælder vel vaskemaskiner - der _kan_ sagtens være mere end
designet til forskel, selvom de er lavet samme sted.

Fra : Holst

Dato : 30-05-06 12:36

Tychsen wrote:

> Jeg har ligesom prøvet at indele markedet lidt. Men er min indeling
> korrekt?:

Du får jo som regel, hvad du betaler for. Køber du en vaskemaskine til
2.000 kr., ja, så er den næppe så god og holdbar som en vaskemaskine til
10.000 kr.

Mange af de fabrikater, du nævner, har også en række vaskemaskiner i
deres sortiment til meget forskellige priser. At firma X måske har fået
et lidt dårligt ry, skyldes sikkert bare, at rigtig mange har købt deres
skodvaskemaskine til 2.000 kr. Havde de derimod alle købt firma X's
topmodel til 10.000 kr., så ville firma X have et meget bedre ry.

Om Bauknect skulle være bedre og dårlige ved jeg ikke. Man hører tit
forskellige ting. Personligt har jeg fået at vide, at jeg ikke burde
købe en Bauknect, for der er for mange problemer med dem. Jeg kiggede
nemlig også på Bauknect, men fik at vide, at det var mandagsmaskiner,
som man burde holde sig fra. Det var så lige de mennesker, jeg talte
med, der sagde det. Havde jeg spurgt nogle andre, så havde jeg måske
fået et andet svar.

Det bedste svar får du af nogle folk, som har kendskab til mange
maskiner. De fleste af os kender jo stort set kun til vores egen lille
maskine, og så kan vi spørge naboerne. Så spørg i butikkerne, hvad de
vil anbefale. Hvis butikken har et ordentligt personale, så får du
sikkert også et ordentligt svar.

Jeg har selv en Zanussi F 1227, som vist kostede ca. 3.500 kr., da jeg
købte den for halvandet års tid siden. Det er ikke verdens bedste
vaskemaskine, men jeg syntes heller ikke lige, at jeg ville bruge så
mange penge, som en Miele koster. Ikke desto mindre har min Zanussi
virket upåklageligt i de halvandet år med en vaskebelastning omtrent som
jeres.

Fra : Kim Schulz

Dato : 30-05-06 12:40

On Tue, 30 May 2006 13:36:25 +0200
Holst <newsmar06@shelter.dk> wrote:

> [...]
> som man burde holde sig fra. Det var så lige de mennesker, jeg talte
> med, der sagde det. Havde jeg spurgt nogle andre, så havde jeg måske

hos Skousen blev vi anbefalet en bauknect frem for både bosh, siemens
og Zanussi

Fra : Anders Majland

Dato : 30-05-06 14:59

> Middelklassemærker, der er robuste og generelt af OK kvalitet:

Vølund's quattro modeller. Men de er heller ikke billige. Vores er fra 1998
og fulgte med huset, men jeg har "allerede" måtte skifte motoren på den
(sidste år)

Men da vi ikke bruger tørretumbleren ret meget er det vigtigt for os at den
centrifugerer tøjet ordenligt tørt . Der er ikke mange maskiner med
16-1800rpm centrifugering.

/A

Fra : Tychsen

Dato : 30-05-06 18:01

Er Siemens kram er plastik?

Fra : TT

Dato : 30-05-06 21:01

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er Siemens kram er plastik?

Øhhh.. ?? Jeg har Siemens topmodeller i opvask og vaskemaskine - har virket
perfekt i mange år.

-TT

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 30-05-06 18:22

>Så, hvad skal vi købe? Vi vil have noget, der kan holde i hvert fald
>3 år, og gerne lidt mere, ved en belastning på 4 vaske pr. uge (60 og
>40-graders vaske).

Med de krav ville jeg vælge det billigste.

Mvh Maria

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 31-05-06 05:47

Hej

Tychsen wrote:
> Så, hvad skal vi købe? Vi vil have noget, der kan holde i hvert fald
> 3 år, og gerne lidt mere, ved en belastning på 4 vaske pr. uge (60 og
> 40-graders vaske).

Vi har en Zanussi 1400omdr/min vaskemaskine. Den er fra 04-96 og har
overlevet 2 blebørn, som nu er aktive drenge. Den vasker i snit ca 4-6
gange om ugen og har aldrig fejlet. Det er selvfølgelig ingen garanti
for at det gælder alle, men vi har gode erfaringer med den.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-05-06 10:33

Tychsen wrote:
> [...]
>
> Så, hvad skal vi købe? Vi vil have noget, der kan holde i hvert fald
> 3 år, og gerne lidt mere, ved en belastning på 4 vaske pr. uge (60 og

Vi har en kombineret vaskemaskine og tørretumbler fra Harald Nyborg af
mærket Wasco.
Den er 4 år gammel og den vasker mindst 2 vaske om dagen da vi har 2
små børn.
Den tørrere ikke mere, ikke fordi den er i stykker men vi har fået en
rigtig tørretumbler.
Men i 3 år tørrede den også.
Der har kun været 2 ting, et stik som havde rystet sig løst og remmen
som sprang.
Et godt køb til de 4000 kr.
Dog bliver det en kvalitetsvaskemaskine næste gang som vi regner med
holder mange år.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-06 20:13

>Vi har en kombineret vaskemaskine og tørretumbler fra Harald Nyborg af
>mærket Wasco.

Den har vi også prøvet og jeg synes, at den vaskede såmen udemærket, men det
med, at tørre var den ikke særlig god til, så HN fik den retur igen....

Ligenu har vi en Bosch vaskemaskine fra Electric City til 2000 kr. Den
fungere udemærket.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Mr. X

Dato : 31-05-06 19:44

[...]

Bauknect og Whirlpool er det samme. Og begge maskiner høre til i discount
klassen.

I mellem klasse vil jeg sige at der er bosch (de dyre af dem) AEG,
Asko-Völund. Og lige i mellem topklassen og mellemklassen ligger Siemens,

I bund klassen glemte du matador. Men den vil jeg absolut holde mig fra. Og
det samme gælder Ecotronic, Ariston, UPO. Går de i stykker er det umuligt at
skaffe reservedele til dem.

Mvh

Mr. X

Hvidevaretekniker

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-06 11:40

Mr. X wrote:> I mellem klasse vil jeg sige at der er bosch (de dyre af
dem) AEG,
> Asko-Völund. Og lige i mellem topklassen og mellemklassen ligger Siemens,

Gælder det samme ikke for vaskemaskiner som for opvaskemaskiner, at
Bosch og Siemens er det samme bare med forskelligt design ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Mr. X

Dato : 01-06-06 13:20

> [...]

Gælder det samme ikke for vaskemaskiner som for opvaskemaskiner, at
Bosch og Siemens er det samme bare med forskelligt design ?

Ja. Og også Gaggenau for den sags skyld

Fra : Tychsen

Dato : 01-06-06 12:22

Vi kan altså nu indele markedet således:

Discount:

- Ecotronic (ElGiganten)
- Zanussi
- Electrolux
- Ariston (ElGiganten)
- UPO (ElGigaten)
- Whirlpool / Bauknecht
- Wasco
- Matador

Middelklassen::

- AEG
- Bosch / Siemens
- Blomberg
- Goronje
- Asko-Völund

Toppen:

- Miele

Så må jeg håbe at der kommer et tilbud på nogle
middelklasse-maskiner. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har svært ved at
skulle købe en discount-maskine - selvom den måske er god nok til
vores forbrug.

Det med kombineret vask og tørre-maskine mener jeg dog bestemt at
frarådeligt. De er lang tid om det, og kan typisk kun tørre halvdelen
af vaskekapaciteten. Men ok, så kunne man jo hænge den anden halvdel
til tørre... ???

Fra : Mr. X

Dato : 01-06-06 13:22

[...]

Blomberg og Gorenje kan du sende ned i discount klassen med det samme. Og
tilføje SMEG i den gode mellemklasse. Sammen med Gaggenau.

Ja og de koster kassen at reparere.

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 02-06-06 15:54

"Tychsen" <mtychsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:1149160947.961287.240290@i40g2000cwc.googlegroups.com...
[...]

Det lyder lidt utroligt hvis Gorenje (Goronje) skulle være mellemklasse, da det
altid for mig har været østeuropæisk discount og vil blive ved med det.

Fra : Mr. X

Dato : 02-06-06 18:57

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> da det
> altid for mig har været østeuropæisk discount og vil blive ved med det.

Gorenje er italiensk!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 01-06-06 13:06

Tychsen wrote:
> [...]
> frarådeligt. De er lang tid om det, og kan typisk kun tørre halvdelen
> af vaskekapaciteten. Men ok, så kunne man jo hænge den anden halvdel

Vi gjorde det kun fordi den lejlighed vi boede i dengang , der var der
dårligt plads til begge dele.
Det var velvidende at det var en billig maskine og at den ville blive
skiftet ud senere.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Tychsen

Dato : 01-06-06 18:19

Mr. X skrev:

> Blomberg og Gorenje kan du sende ned i discount klassen med det samme. Og
> tilføje SMEG i den gode mellemklasse. Sammen med Gaggenau.

Har aldrig hørt om SMEG og Gaggenau. Hvor kan de købes?

Fra : Mr. X

Dato : 01-06-06 19:06

Mr. X skrev:

> Blomberg og Gorenje kan du sende ned i discount klassen med det samme. Og
> tilføje SMEG i den gode mellemklasse. Sammen med Gaggenau.

Har aldrig hørt om SMEG og Gaggenau. Hvor kan de købes?

Hos din lokale hvidevare forhandler. Ellers gå ind på hvidevarepriser.dk

Men var jeg dig så køb en Miele. Den får du også penge for når du vil sælge
den igen. De andre mærker skal du nok nærmest forære væk for at komme af med

Du kan få en Miele for 5675kr på hvidevarepriser.dk

Fra : MK

Dato : 01-06-06 20:38

"Mr. X" <humle10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har aldrig hørt om SMEG og Gaggenau. Hvor kan de købes?

> Hos din lokale hvidevare forhandler.

Nej, Gaggenau har en limiteret forhandlerkæde, som du finder
via dette link. www.gaggenau.com/DK_da/Home.do -> Kunde-
service -> Gaggenau forhandlere.

Gaggenau produkter er soffistikerede med flot design og avan-
ceret teknik - de ligger prismæssigt i den dyer ende af skaleen.
Jeg har lige købt en komplet serie til vort nye køkken

Fra : Mr. X

Dato : 02-06-06 07:00

"MK" <nyhedsgrupper@SLETjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ceret teknik - de ligger prismæssigt i den dyer ende af skaleen.
> Jeg har lige købt en komplet serie til vort nye køkken

Ja og teknikken bag er siemens.