CSS i HTML vs SHTML
Fra : Claus

Dato : 23-01-01 22:37

Hejsa

flg CSS kode:
body { margin-left:190px; }
Virker ikke i NN 4.0 i en SHTML fil men godt i en HTML fil, IE er ligeglad !
Er der noget specielt med SHTML og CSS

mvh Claus

Fra : Boysen

Dato : 24-01-01 01:29

Hvis man ikke spørger, lærer man det nok aldrig

Hvad er SHTML?

/Michael Boysen

Fra : CHRistian

Dato : 26-01-01 15:48

"Boysen" <rokkerne@forum.dk> wrote:

>Hvad er SHTML?

SSI = Server Side Includes; altså noget, der sker på serveren.
Kan fx inkl. filer i html-siden. El. vise div. infor (fx tid,
browser...) uden man er tvunget til at have slået noget clientsided til
i browseren.

--
123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 123456789 12
Tilfældig-Signatur-prog-test,0: http://members.nbci.com/chrzzz/soft/s2f/

Fra : Boysen

Dato : 26-01-01 23:45

CHRistian skrev:
> SSI = Server Side Includes; altså noget, der sker på serveren.

Jeg har læst lidt om SSI, men jeg har åbenbart overset/(overlæst), at
filerne skal døbes SHTML.

Tak for svaret og undskyld hvis det var off topic.

/Michael Boysen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-01-01 06:19

On Tue, 23 Jan 2001 22:36:30 +0100, "Claus" <descent@earthling.net>
wrote:

>flg CSS kode:
>body { margin-left:190px; }
>Virker ikke i NN 4.0 i en SHTML fil men godt i en HTML fil, IE er ligeglad !
>Er der noget specielt med SHTML og CSS

Har du en URL til hvor, det driller? SHTML (går ud fra at du tænker på
..shtml/SSI) bliver jo behandlet af serveren, og browseren får blot en
almindelig HTML tilbage.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Claus

Dato : 24-01-01 19:58

> Har du en URL til hvor, det driller? SHTML (går ud fra at du tænker på
> .shtml/SSI) bliver jo behandlet af serveren, og browseren får blot en
> almindelig HTML tilbage.

Ikke rigtig da jeg har testet lokalt på apache på min egen maskine, hvor
filen vises rigtigt når den hedder index.html i både NN og IE, men i når den
hedder index.shtml rykker "body" ned under menuen og helt til venstre i NN
men ikke i IE.
Jeg klipper lige noget af koden in her:
<link rel="stylesheet" href="screen.css" type="text/css" media="screen">

body {
margin-left:190px;
}
#menu {
position:absolute;
top: 60px;
left: 0px;
width: 150px;
}

</head>

<ul>
<!--#include virtual="menu.txt"-->
</ul>
Her kommer så indhold af body

mvh Claus

Fra : Morten Tovborg

Dato : 26-01-01 16:09

Men hvad er forskellen på den fil der bliver genereret fra index.html og
index.shtml?
Jeg går ud fra at den oprindelige kode er den samme i de to.

/morten

Fra : Claus

Dato : 26-01-01 23:40

Morten Tovborg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men hvad er forskellen på den fil der bliver genereret fra index.html og
> index.shtml?
> Jeg går ud fra at den oprindelige kode er den samme i de to.
>
> /morten

Jeps, foreskelden er at shtml filen trækker menukoden ind, ellers er de
ens, jeg tænkte først over det for sent!
Der var nogle paragraffer i som tvang siden i knæ

mvh Claus