SearchPath
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 16-06-01 11:28

Jeg ville gætte på at API-funktionen SearchPath bruges til at søge efter
filer med...
Men er der nogen der ved hvordan man bruger den?
(F.eks.: Hvad skal man angive i lpFilePart?)

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Chris

Dato : 16-06-01 14:35

On Sat, 16 Jun 2001 12:28:25 +0200, "Bjarke Walling Petersen"
<bwp@bwp.dk> wrote:

>Jeg ville gætte på at API-funktionen SearchPath bruges til at søge efter
>filer med...

Godt gæt! Det er i hvert fald dét, Microsoft påstår den skal bruges
til.

>Men er der nogen der ved hvordan man bruger den?
>(F.eks.: Hvad skal man angive i lpFilePart?)

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg endnu ikke har benyttet denne
funktion, men her er lidt oplysninger om den:

http://msdn.microsoft.com/library/psdk/winbase/filesio_13vs.htm

lpFilePart lader i øvrigt til at være en variabel, der modtager en
streng. Men hvilken streng? Det må MsgBox lpFilePart kunne afsløre for
dig.

Hygge
Chris Hansen

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 18-06-01 09:28

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i melding
> Jeg ville gætte på at API-funktionen SearchPath bruges til at søge efter
> filer med...
> Men er der nogen der ved hvordan man bruger den?
> (F.eks.: Hvad skal man angive i lpFilePart?)

Ikke den, men SearchTreeForFile som så langt jeg kan se kaller opp SearchPath
Denne API'en kan brukes til å søke etter en enkelt fil (wildcards kan ikke brukes).

Putt en commandbutton og en label på en form og prøv denne;

Private Declare Function SearchTreeForFile Lib "imagehlp" (ByVal RootPath As String, ByVal
InputPathName As String, ByVal OutputPathBuffer As String) As Long
Private Const MAX_PATH = 260

Private Sub Command1_Click()
Dim tempStr As String, Ret As Long
tempStr = String(MAX_PATH, 0)
Ret = SearchTreeForFile("c:\", "vb6.exe", tempStr)
'Parameter 1 = "startpunkt" for søk, 2 = fil å søke etter, 3 = path til funnet fil

If Ret <> 0 Then '1=funnet, 0=ikke funnet
Label1.Caption = Left$(tempStr, InStr(1, tempStr, Chr$(0)) - 1)
Else
Label1.Caption = "Fant ikke filen!!!"
End If
End Sub