Varier budskabet
Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-06 01:36

Når jeg stikkes mine gamle formuleringer i hovedet, tænker jeg ofte at
de ikke er nær så gode som de nuværende

Som gymnasielærer der skulle vaske et fast pensum ind i hovedet på de
unge, der skulle til studentereksamen, lærte jeg hele tiden at variere
mine ordvalg, så jeg fik de rette billeder frem på elevernes indre
skærm, og de forstod sammenhængene, og ved øjenkontakt fornemmede jeg
om jeg kedede og ved evaluering om det var sivet ind og blevet del af
først passiv og så aktiv ordforråd m.m.

Min forklaring af det usandsynlige i at GPS eller abombe var blevet
forsinket et sekund, hvis Einstein var død i vuggen, er blevet bedre
og bedre, men folk går efter manden og svarer ikke på det skrevne

Der svares med links som folk ikke selv forstår. Og man søger aldrig
at forklare links i EGNE ORD og variere og søge at gøre forståelig.
for man har ikke selv forstået. Det gælder også holocaustdebatten.
Autoritetstro er for muslimske mørkemænd. Følg fundatsen for usenet og
debater lødigt.

John Larsson føjer nyt til debatten, når han bemærker at det var Hahns
gennembrud der fik Einstein til af signere brevet til USA-præsident
Roosewelt -
- om opprioritering af Manhattan- og Chicago-projekterne til
abombefremstilling (som dog var på skinner i det skjulte længe før
diverse videnskabeligt opreklamerede jøder gik i medierne om det
emne - ligesom teknologisk hjælp til Stalin var på skinner længe før
krigsstarten førte til at Detroit leverede ½ mio krigsafgørende
lastbiler til Stalin - Stalin lærte især fly- og tanks-produktion af
amerikanerne).

Man siger at Einsten blev fordrevet af nazierne fra Tyskland i 1933.
Han var i lange perioder i USA længe før da, for at finde rette
universitet at blive ansat på - Berkely var alternativ til Princeton.
Ansættelse skete i 1932 hvor nazier havde ringe magt i Tyskland.Men
han var kort i Holland og lige inde i Tyskland i 1933, mener man, så
det kunne hedde sig at han var flygtning
Han var importeret PR-produkt, og brevet til Roosewelt er hans
berømteste bedrift og er grunden til at også de to relativity-teorier
er blevet opreklamerede.

Fra : John Larsson

Dato : 28-05-06 08:46

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:
> [...]
>han var kort i Holland og lige inde i Tyskland i 1933, mener man, så
>det kunne hedde sig at han var flygtning

Bo, vi kan vel her ikke undgå at diskutere biografiske detaljer, men jeg
synes ærligt talt at indlæg som dette ikke er særlig fremmende for en sund
(og kritisk!) interesse for videnskaben. Jeg ved ikke om indlægget passer
perfekt i dk.videnskab.historie eller andre steder, men hvad har
"holocaustdebatten" og "muslimske mørkemænd" med videnskab at gøre? "Følg
fundatsen for usenet og debater lødigt." Gør du dét?

Nå, men der blev ikke skudt med krudt og kugler efter Einstein, før han
valgte at forlade Tyskland, hvis det er dét der skal til for at du skal
regne nogen som flygtning, men klimaet for jødiske forskere og
kulturpersoner var meget dårligt. Lise Meitner blev dog til 1938, men at
hun "holdt ud" så længe, kan skyldes at hun ikke var tysker, men østriger!

John

Fra : Thomas Krogh

Dato : 28-05-06 16:42

(...)
> Når jeg stikkes mine gamle formuleringer i hovedet, tænker jeg ofte at
> de ikke er nær så gode som de nuværende

Måske var de bare mere oprigtige.

(...)
> Min forklaring af det usandsynlige i at GPS eller abombe var blevet
> forsinket et sekund, hvis Einstein var død i vuggen, er blevet bedre
> og bedre, men folk går efter manden og svarer ikke på det skrevne

Hvorledes mener du, du har ændret budskabet de sidste 10 år? Så vidst jeg
husker har dit "ingen har postet noget" flæb hvergang du er flygtet fra
dokumentation, llydt eens i al den tid jeg har været på Usenet.

Kan du redegøre for hvilke nuancer der er kommet med?

(...)
> Der svares med links som folk ikke selv forstår. Og man søger aldrig
> at forklare links i EGNE ORD og variere og søge at gøre forståelig.

Du kan vel ikke laste andre for at du aldrig har argumenteret for, endsige
bevist, at GPS kunen være udviklet uden relativitetsteorien, eller at
Meitner/Frsich ikke bruget Bohrs og Einsteins forskning, da de påviste
fission?

(...)
> Autoritetstro er for muslimske mørkemænd. Følg fundatsen for usenet og
> debater lødigt.

"mulsimske mørkemænd" er lødigt? Så er "Bo Warming er en rablende sindsyg
antisemit" også lødigt.

(...)
> Han var importeret PR-produkt, og brevet til Roosewelt er hans
> berømteste bedrift og er grunden til at også de to relativity-teorier
> er blevet opreklamerede.

Er det noget du kan argumentere for?

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 28-05-06 18:59

Fra : Thomas Krogh

Dato : 28-05-06 19:28

Hvorfor kopierer du bare mit indlæg? Var det så godt at du ville sikre at
endnu flere læste det?

mvh

Thomas Krogh

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-06 18:17

> Hvorfor kopierer du bare mit indlæg? Var det så godt at du ville
> sikre at
> endnu flere læste det?

Hvor der handles der spildes. Samme sekund jeg havde postet, opdagede
jeg fejlen og satte mig ind i hvordan man deleter, men det har altså
ikke været hurtigt nok til at du reddes fra at ¨åbne et ganske rigtigt
indholdsløst indlæg - et uden kommentar fra mig

Gid du ville svare på trådstarten om at de der har en mening bør
variere og forbedre budskabet i stedet for mudderkast

Fra : Thomas Krogh

Dato : 29-05-06 18:31

(...)

> Hvor der handles der spildes.

Og du er sikker på at det ikke var bare endnu en flugt?

(...)
> [...]
>
> Gid du ville svare på trådstarten om at de der har en mening bør
> variere og forbedre budskabet i stedet for mudderkast

Jeg håber og tror at du en dag vil gøre netop det. Jeg har siden 1998 set
dig køre i samme rille uden antydning af evne eller vilje til at lære nyt,
formulere dig forståligt eller deltage i debat. Hvad er problemet helt
præcist?

mvh

Thomas Krogh