Endnu et bevis for ID
Fra : Jakob Nielsen

Dato : 28-04-06 23:15

http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/banana-god-p1.php

Ja, hvad kan man sige til så _håndfaste_ beviser?
Er denne film en joke? Nej, den er da fint i tråd med de sædvanlige
argumenter.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-06 01:10

Jakob Nielsen skrev:

> Ja, hvad kan man sige til så _håndfaste_ beviser?
> Er denne film en joke?

Det tror jeg. Ham til højre kan næsten ikke holde masken.

--
Bertel

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 29-04-06 02:36

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det tror jeg. Ham til højre kan næsten ikke holde masken.

Jeg tror, at du kom til at klippe dit citat en sætning for tidligt. ;)

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-06 09:47

Jens Peter Rosenkvist skrev:

> Jeg tror, at du kom til at klippe dit citat en sætning for tidligt. ;)

Næ, men jeg er enig i den - selv om videoen er en joke.

--
Bertel

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 29-04-06 10:01

> Næ, men jeg er enig i den - selv om videoen er en joke.

Spørgsmålet er vel nu om vores hånd er udviklet så den passer til
bananen...eller omvendt. Det kan de religiøse nok diskutere i nogle hundrede
år... og føre en masse krige over.

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-04-06 10:33

Jakob Nielsen wrote:

> Spørgsmålet er vel nu om vores hånd er udviklet så den passer til
> bananen...eller omvendt. Det kan de religiøse nok diskutere i nogle
> hundrede år... og føre en masse krige over.

Hehe ... Ja, den slags folk ignorerer jo gerne fakta, så som at bananen
er forædlet temmelig meget af mennesker. Så ja, den er blevet skabt til
f.eks. at være letspiselig (vilde bananer er fyldt med hårde frø og har
ikke specielt stort udbytte).

--
PeKaJe

If money can't buy happiness, I guess you'll just have to rent it.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-04-06 12:23

Peter Jensen skrev:

> [...]
> er forædlet temmelig meget af mennesker. Så ja, den er blevet skabt til
> f.eks. at være letspiselig (vilde bananer er fyldt med hårde frø og har

Jeg glæder mig til at se dem forklare den smukke tilpasning
mellem hånden (og munden) og en anden, bananlignende genstand ...

--
Bertel

Fra : Tim Christensen

Dato : 29-04-06 13:07

Peter Jensen wrote:

> [...]
> er forædlet temmelig meget af mennesker. Så ja, den er blevet skabt til
> f.eks. at være letspiselig (vilde bananer er fyldt med hårde frø og har

Faktisk er spise-bananen overhovedet ikke forædlet, det er jo en
kernefri mutant - men da der kun fandtes en plante af denne mutant er
alle nuværende banan planter stiklinger fra den oprindelige plante - og
dermed genetisk identiske (eller stiklinger af stiklinger af stiklinger
fra den oprindelige plante).

Mvh

Tim

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-04-06 13:42

Tim Christensen fortalte:

> [...]
> alle nuværende banan planter stiklinger fra den oprindelige plante -
> og dermed genetisk identiske (eller stiklinger af stiklinger af

Så vidt jeg ved kan planter godt forædles på vegetativt grundlag. Det
kaldes "sport" på engelsk.

Mvh
Martin
--
What hath God wrought?

Fra : Peter Jensen

Dato : 29-04-06 13:50

Tim Christensen wrote:

> Faktisk er spise-bananen overhovedet ikke forædlet, det er jo en
> kernefri mutant

Mja ... Jeg vil så sige at udvælgelse og favorisering af denne mutant er
en forædling, men det er vel et spørgsmål om definitioner.

> [...]
> banan planter stiklinger fra den oprindelige plante - og dermed
> genetisk identiske (eller stiklinger af stiklinger af stiklinger fra

Det er nu ikke *helt* rigtigt. Der er faktisk flere stammer af
banan-sorter (der er jo ingen der siger at mutationen kun kan ske en
gang). Inden for sorten er de dog stort set identiske. Det er faktisk
lidt af et problem, da sygdom kan udrydde enorme områder pga. lav
biodiversitet. Der var tidligere en mere velsmagende sort på markedet,
men den er i dag stort set udryddet. Det samme kunne også ske for vores
nuværende sort, men dog ikke inden for den allernærmeste fremtid.

Hvis bananen virkeligt var "skabt" til mennesker, så ville den jo nok i
sin naturlige form være som de muterede bananer (dog med frugtbarhed), i
stedet for at være fyldt op med hårde frø.

--
PeKaJe

There is a new service pack that fixes all of IIS's problems
permanently. Go here to download it: http://www.apache.org

Fra : Mogens Michaelsen

Dato : 29-04-06 11:11

Jakob Nielsen skrev:
> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/banana-god-p1.php
>
> Ja, hvad kan man sige til så _håndfaste_ beviser?
> Er denne film en joke? Nej, den er da fint i tråd med de sædvanlige
> argumenter.

Så vidt jeg kan se, er der visse mangler ved beviset:
En chimpanse kan da også udmærket holde på en banan.
*Evolutionen* har givet os mennesker en modstående tommeltot,
så vi er endnu bedre til at holde på en banan end en chimpanse er
- den kan så tilfældigvis også bruges til at holde på visse andre
ting.

Et klart bevis på evolutionsteorien!

--
Mogens Michaelsen
http://mogmichs.blogspot.com/

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 29-04-06 13:14

"Mogens Michaelsen" <momi@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så vi er endnu bedre til at holde på en banan end en chimpanse er
> - den kan så tilfældigvis også bruges til at holde på visse andre

Yderligere er menneskets udbredelse jo ikke begrænset til områder, hvor der
gror bananer.

Børge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-04-06 15:26

Den 29-04-06 14.14 skrev Boerge Rahbech Jensen følgende:

> Yderligere er menneskets udbredelse jo ikke begrænset til områder, hvor der
> gror bananer.

Det var derfor Gud gjorde mennesket opfindsomt, så bananerne kan
eksporteres til alverdens lande. Bemærk, at bananernes form passer til
alle folkeslags hænder, og dermed fx også europæiske hænder. Det kan
simpelthen ikke være tilfældigt!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fejlsikret tilstand, din ven i nøden.

Fra : Søren Christensen [8~

Dato : 29-04-06 18:04

> [...]
> eksporteres til alverdens lande. Bemærk, at bananernes form passer til
> alle folkeslags hænder, og dermed fx også europæiske hænder. Det kan

I smell the sarcasm

Fra : Per A. Hansen

Dato : 30-04-06 09:45

"Jakob Nielsen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> http://www.boreme.com/boreme/funny-2006/banana-god-p1.php
>
> Ja, hvad kan man sige til så _håndfaste_ beviser?
> Er denne film en joke? Nej, den er da fint i tråd med de sædvanlige
> argumenter.

Det er vist kun i Zoo at aber lever af bananer.
I naturen er der ikke mange bananplanter hvor aber lever.

Per A. Hansen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 02-05-06 13:43

> [...]
>
> Ja, hvad kan man sige til så _håndfaste_ beviser?
> Er denne film en joke? Nej, den er da fint i tråd med de sædvanlige

Minder lidt om det afsnit af Casper & Mandrilaftalen, hvor Lars Hjortshøj
demonstrerer en homogenerator. Maskinen kan gøre en heteroseksuel til homo,
hvis han stikker sin albue ind i den. Hvorfor? Jo: Fordi albuen er den del
af kroppen, der ligner mest en røv. Prøv det selv af: KLip et tundt hul i et
stykke papir, Bør armen og læg papiret over, så du kan se revnen ved
albuen... Jo, det ligner en røv.