ADSL over switch
Fra : Ole Axelsen

Dato : 15-06-01 23:40

Så oprandt dagen, hvor jeg også fik ADSL. Planen var, at køre vores lille
interne netværk på Internet via en nyindkøbt 10/100 switch. Det virker bare
ikke. Hvis jeg kører Speadstream-routeren igennem en 10 mbit hub, og videre
gennem switcen til resten af netværket kører det fint.
Nu er det jo ikke fordi det koster alverden at lade huben sidde, men jeg
ville gerne have ryddet ud i stakken af kabler.
Burde det ikke være muligt at sætte routeren direkte på en switch? I følge
materialet fra TDC skulle det kunne lade sig gøre, men det er ikke nærmere
beskrevet, om det skal være en bestemt slags switch.
Den switch jeg bruger er en 10/100 Unex SD080s

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-06-01 00:25

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@mail.dk> wrote:

> Så oprandt dagen, hvor jeg også fik ADSL. Planen var, at køre vores lille
> interne netværk på Internet via en nyindkøbt 10/100 switch. Det virker
bare
> ikke.

Jeg har SpeedStream routeren forbundet til en D-Link DES-1005D switch
her hjemme, og det fungerer udmærket.

Switchen kommunikerer automatisk 10 Mbps med SpeedStream routeren,
og 100 Mbps med resten af mit hjemme-netværk.

> Hvis jeg kører Speadstream-routeren igennem en 10 mbit hub, og videre
> gennem switcen til resten af netværket kører det fint.

Tyder det ikke på, at du bruger et forkert forbindelseskabel ?

Såvidt jeg husker skal du bruge et cross-over kabel fra router til Switch.

mvh
Arne

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-06-01 11:25

> Switchen kommunikerer automatisk 10 Mbps med SpeedStream routeren,
> og 100 Mbps med resten af mit hjemme-netværk.

Hvordan har du fået den til det? Routeren er jo 10/100?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 16-06-01 13:19

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev:

> Hvordan har du fået den til det? Routeren er jo 10/100?

Jeg har ikke gjort noget specielt. Det er jo en unmanaged
switch, og den opfatter automatisk routeren som en 10 Mbps
ting ........

mvh
Arne

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 16-06-01 08:21

> Burde det ikke være muligt at sætte routeren direkte på en switch? I følge
> materialet fra TDC skulle det kunne lade sig gøre, men det er ikke nærmere
> beskrevet, om det skal være en bestemt slags switch.

Det kan sagtens lade sig gøre, brug et krydset kabel eller uplink porten på
switchen, så kører det!
Har samme konfiguration her, fungerer uden problemer.

Jørgen

Fra : Eraser

Dato : 17-06-01 11:24

Hvis du har en 10/100 switch der køre op til din speadstream må du ikke køre
med den åben da dette vil ned sætte din op/download hastighed meget da den
speadstream router fra TDC er for lille.
køre du med den lukket er der ikke noget i vejen for at du bruger en 10/100
switch.
hvis du vil køre med din speadstream åben skal den sættes en 10 mbit hub
imellem din speadstream og din 10/100 switch for at du kan få max. hastighed
ud af den.
har snakket med TDC som fortæller at det er rigtig at der er de problemer
med speadstream men at det ikke var noget man snakket højt om.
Mvh.
Peter Grenaa

Fra : Pjn

Dato : 17-06-01 11:43

"Eraser" <delux@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> speadstream router fra TDC er for lille.
> køre du med den lukket er der ikke noget i vejen for at du bruger en

Hvad mener du med "Åben" og "Lukket" ?

Per Just