PQI 512 Mb 7.5 ns stang - Erfaringer???
Fra : Daniel Andersen

Dato : 15-06-01 22:55

Davs.

Har netop modtaget denne til en absolut favorabel pris - Havde hørt at det
sagtens skulle køre CAS2, MEN nu da jeg selv puttede stangen i min maskine
ved siden af min Apacer 256 Mb som fint kører det, kan den slet ikke se PQI
RAM'en medmindre jeg sætter RAM'en til CAS3 :o\. Har jeg bare været uheldig
med den jeg har fået?.

Man kan dog sige at 768 Mb CAS3 burde køre hurtigere end 256 Mb CAS2 i
Win2k, eller hvad?.

Mvh Daniel

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 15-06-01 23:10

> Davs.

Halløj, der...

> [...]
PQI
> RAM'en medmindre jeg sætter RAM'en til CAS3 :o\. Har jeg bare været

Jeg havde 3x512'ere... de kunne kører CAS2-2-2 - ved 133Mhz...

> Man kan dog sige at 768 Mb CAS3 burde køre hurtigere end 256 Mb CAS2 i
> Win2k, eller hvad?.

Hvis du ikke gider tweake systemet så den bruger RAM istedet for harddisk
til at swappe på, vil jeg skyde på at de hurtige 256 MB ville være at
foretrække.

Hvis du derimod ikke har noget imod at sidde og læse om optimereing :
www.google.com -> søg på "windows 2000 optimize memory" eller lign.
så ville jeg foretrække de 768 MB... Jeg fik mit system til at - når det var
bootet - smide data for 304 (mener jeg) mb op i hukommelsen. Jeg ved ikke om
noget af det bare var spildprodukt - men ellers havde det vel ligget på
harddisken...

- - -

Den bedste løsning ville nok være den sidste...

// Søren

Fra : Daniel Andersen

Dato : 16-06-01 01:19

> Halløj, der...

Jamen Dav Igen!

> Jeg havde 3x512'ere... de kunne kører CAS2-2-2 - ved 133Mhz...

Dvs. jeg har været uheldig - Der er vel ikke meget at gøre - Man kan vel
ikke få dem byttet på det grundlag?.
Det er 7.5 ns RAM, så skulle de ikke kunne køre CAS2, eller har det ikke
noget med det at gøre?.
- Jeg fandt ud af at Tribes 2 pludseligt kørte af ged, og det var netop
fordi RAM'en var sat ned til 125 MHz istedet for de normale 143 MHz som
Apacer'ne kørte på - Det at der var 3 gange mere end almindeligt var spillet
åbenbart ligeglad med

> [...]
om
> noget af det bare var spildprodukt - men ellers havde det vel ligget på

Well - Det kan være det bare var et kæmpe fejlkøb så... Samtidigt med at
dette er galt, så røg min overclockning sig også lige en tur - Aner heller
ikke hvad der er galt her . SÅ det har jeg startet en tråd om andetsteds
.

Daniel

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 16-06-01 09:56

> Jamen Dav Igen!

Buh!

> Dvs. jeg har været uheldig - Der er vel ikke meget at gøre - Man kan vel
> ikke få dem byttet på det grundlag?.

Næppe... Det er som sådan ikke en fejl i hw'en efter min mening...

> Det er 7.5 ns RAM, så skulle de ikke kunne køre CAS2, eller har det ikke
> noget med det at gøre?.

Ehrm - det ved jeg faktisk ikke lige... Anyone?

> [...]
> fordi RAM'en var sat ned til 125 MHz istedet for de normale 143 MHz som
> Apacer'ne kørte på - Det at der var 3 gange mere end almindeligt var

Tja - men lavere hastighed...

> [...]
> dette er galt, så røg min overclockning sig også lige en tur - Aner heller
> ikke hvad der er galt her . SÅ det har jeg startet en tråd om

Det er nok fordi RAM'ene ikke er særlig begejstrede ved at køre andet end de
133Mhz som de er påtrykt. Har prøvet at få dem deropad - men de ville ikke
mere end 137-8 Mhz...

// Søren