Hvordan laves scrollbars som denne...
Fra : Elvis

Dato : 22-01-01 01:52

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-01-01 03:32

Hej Elvis (!)

Man kan skifte farve på scrollbars med CSS. Du finder nogle
eksempler og en vejledning her:

http://www.html.dk/artikler/00010/

Mvh
Jonas

Fra : Elvis

Dato : 22-01-01 03:38

Tak skal du ha'.
Der behøves ikke yderligere.

Venligst

Elvis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 05:26

On Mon, 22 Jan 2001 02:31:43 GMT, Jonas Astrup - html.dk
<astrup@e-mail.dk> wrote:

>Man kan skifte farve på scrollbars med CSS. Du finder nogle
>eksempler og en vejledning her:

.... og første browser, jeg har set det virke i, er IE5.5. Jeg kan dog
ikke huske fordelingen mellem IE5.0 og IE5.5...

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Elvis

Dato : 22-01-01 07:57

> ... og første browser, jeg har set det virke i, er IE5.5. >Jeg kan dog
> ikke huske fordelingen mellem IE5.0 og IE5.5...

Har man så ingen scrollbar i andre eller ligner de så bare sig selv - så det
egentlig ikke gør noget

Elvis

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 08:18

On Mon, 22 Jan 2001 07:56:35 +0100, "Elvis" <beuchert@popme.dk> wrote:

>Har man så ingen scrollbar i andre eller ligner de så bare sig selv - så det
>egentlig ikke gør noget

De ligner bare sig selv. Værre er det ikke.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-01 08:30

Mon, 22 Jan 2001 05:25:48 +0100, skrev Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk>:

>... og første browser, jeg har set det virke i, er IE5.5. Jeg kan dog
>ikke huske fordelingen mellem IE5.0 og IE5.5...

.... men da alle andre browsere blot viser almindelige scrollbars, så
er der ikke noget forgjort ved at bruge det, hvis man synes det.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 08:20

<astrup@e-mail.dk> wrote:

>Man kan skifte farve på scrollbars med CSS. Du finder nogle
>eksempler og en vejledning her:
>
>http://www.html.dk/artikler/00010/

Det er vist heldigt nok at det ikke virker i Netscape, for man kan
slet ikke se nogen artikel i Netscape :-/

I det hele taget virker det som om, der er en del forskel på siden set
i Netscape og MSIE - og det er vel ikke hensigten med det site.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-01-01 08:48

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Det er vist heldigt nok at det ikke virker i Netscape,
> for man kan slet ikke se nogen artikel i Netscape :-/

Damn - nu er det da helt galt. Jeg har desværre først tid til at rette
det om et par dage. Men tak fordi du nævnte det.

> I det hele taget virker det som om, der er en del
> forskel på siden set i Netscape og MSIE - og det er
> vel ikke hensigten med det site.

Forskelle kan jeg sagtens leve med - men når artiklen slet ikke kan ses
er det virkelig noget hø :(

Hvis jeg lige må forsvare mig lidt, så skyldes det at sitet ikke benytter
tabeller, men derimod CSS floats og positioning. Og Netscape 4 er
simpelthen så hamrende irriterende når det kommer til understøttelse af
de områder af CSS standarden.

Men jeg tror jeg er nødt til at starte helt fra bunden - og gennemgå
opbygningen stille og roligt i IE, NN og Opera. Mange af problemerne er
opstået ved at der er blevet "hovsa-rettet" lidt hist og pist uden først
at tjekke det ordentligt igennem.

Men det er jo lidt pinligt med det domæne ;)

Du har fuldstændig ret - det er IKKE hensigten at lave et site som kun
kan ses i IE. Det er virkelig nogle uheldige signaler at sende.

Mvh
Jonas

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-01 09:18

On Mon, 22 Jan 2001 07:47:42 GMT, Jonas Astrup - html.dk
<astrup@e-mail.dk> wrote:

>Damn - nu er det da helt galt. Jeg har desværre først tid til at rette
>det om et par dage. Men tak fordi du nævnte det.

S'lidt - tak fordi du gider at fikse det om et par dage

>tabeller, men derimod CSS floats og positioning. Og Netscape 4 er
>simpelthen så hamrende irriterende når det kommer til understøttelse af
>de områder af CSS standarden.

Okay. Tør jeg spørge om detaljerne i forbindelse med at vælge at dele
så at sige skal "hænge"/floate på siden, fremfor almindelig
table-brug? Jeg er nysgerrig.

>Men det er jo lidt pinligt med det domæne ;)

Det var det, jeg tænkte - samt at jeg godt kunne tillade mig at skrive
lidt hyggeprovokerende i den forbindelse :)

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 22-01-01 13:27

Peter Brodersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> S'lidt - tak fordi du gider at fikse det om et par dage

Jeg har desværre en stor grim eksamen på onsdag - så derfor...

> Okay. Tør jeg spørge om detaljerne i forbindelse med at vælge at dele
> så at sige skal "hænge"/floate på siden, fremfor almindelig
> table-brug? Jeg er nysgerrig.

Well, det er jo ligesom det der er meningen, hvis man da læser
W3C-retningslinierne. Og så giver det også nogle fordele i forbindelse med
brugen af CSS. Men jeg vil da også godt indrømme at der er lidt stædighed
indblandet.

> Det var det, jeg tænkte - samt at jeg godt kunne tillade mig at skrive
> lidt hyggeprovokerende i den forbindelse :)

Fortsæt bare med det :)

Mvh
Jonas

Fra : KASPER

Dato : 22-01-01 11:11

"Elvis" <beuchert@popme.dk> wrote in message
> http://www.dhtmlshock.com/

Har du prøvet at klikke på det første link på siden?
http://www.dhtmlshock.com/other/ColoredScrollbars/default.asp

--
KASPER