Harddisk probl.
Fra : Kelloggs

Dato : 15-06-01 21:21

Hejsa

Jeg har købt en WD 60gb harddisk som jeg bare ikke kan få til at virke
Jeg ved at disken virker, da den kører fint på min workstation, men den
spiller ikke på min server.
Jeg kan finde disken i Bios og jeg har forsøgt at sætte den som bare master
og slave, men lige meget hjælper det.
Så snart at Win2000 adv. server skal starte op stopper det når det første
logo kommer frem, cirka halvvejs henne. Der er ingen problemer hvis jeg tage
disken fra og jeg kan sætte en anden 45gb harddisk til uden probelmer.
Jeg har forsøgt med forskellige IDE-kabler også og bios'en er opdateret.
Når computeren starter op kommer der startoversigten frem i dos og der står
UDMA 82 ud for harddisken, mens der står UDMA 33 ud for de andre

Hvad kan problemet være ?

Harddisken: http://www.westerndigital.com/products/drives/wd600ab.html
Bundkortet: http://www.baber.com/baber/411/dfip5bv3plus.htm
Henrik

Fra : Kuruderu

Dato : 15-06-01 22:04

1. lad være med at bruge Adv. Server.
brug Win2k server istedet, den er bedre, har flere væktøjer og er mere
stabil.

2. Microsoft undserstøttelse af WD diske er ikke alt for god... prøv at lade
den side i og vent LÆNGE under opstarten havde en der havde samme problem
med en WD SCSI disk... tog ca. 10-15 min at starte Win2k fra den

Kuruderu

ICQ# 78152492

Fra : Kelloggs

Dato : 15-06-01 22:17

Win2k ?
Er det pro. udgaven du mener ?

Fra : Kuruderu

Dato : 16-06-01 01:42

Ups... ja det glemte jeg vist... ja det er proffesional edition jeg mener...

Kuruderu

Fra : N/A

Dato : 16-06-01 14:21

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-06-01 14:21

On Sat, 16 Jun 2001 11:07:49 +0200, "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com>
wrote:

>Er det ikke Win2000 adv. server som har flere værktøjer ?
>Btw. jeg prøvede at lade den stå et stykke tid i opstarten, men den låser
>fuldstændigt når Win2000 startbilledet kommer op. Den feature som kører over
>skærmen stopper og tastaturet låser helt
Hvilken controller køre den på? En ATA100?

doctorm ( at ) cryogen.com

Fra : Kelloggs

Dato : 16-06-01 14:25

"Martin Schultz" <doctorm@_REMOVE_THIS_nether.net> wrote in message

> Hvilken controller køre den på? En ATA100?

ATA33 tror jeg

Fra : Kelloggs

Dato : 16-06-01 16:02

Har lige prøvet at smide Win2000 pro. på, det hjalp heller ikke, så det må
vaære bundkortet som laver kludder i det.
Men hvordan kan det løses ?

Fra : PH

Dato : 16-06-01 21:08

Der er sikkert blot tale om en Windows-fejl.

Du kan prøve at boote op med "Windows bootdisketten". Når den så har startet
op i "DOS-tilstand" (og harddisken virker her) kan du prøve at køre
installationen til Windows Adv.Serv. Så installerer den blot oveni, og
gemmer gamle indstillinger, docs mm..

Hvis dette ikke virker skal du prøve kun at sætte din nye HD i (skal være
FDISK'et og formateret) og installere Windows Adv.Serv. på den. Så SKAL det
virke, da du jo siger HD'en virker på andet styresystem....

(Virker dette, kan du lige maile mig mht. til adgang til din server)