Røgvarer...frosne
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 26-05-06 22:26

Hej.

Er det ok at ryge optøede varer, eller skal det være friskfangede fisk
(f.eks) der ryges?

Skal fisken fryses, plejer jeg jo at fjerne hovede + hale + finner. Men det
er vel bedre at lade disse sidde på fisken, hvis den senere skal ryges?
Eller er det en dårlig idé at fryse en fisk "med det hele", naturligvis
renset?

--
Mvh Jasper

e-mail: jasper@FJERNESahrensbach.dk
"FJERNES" skal, sjovt nok, slettes

Fra : Hatting

Dato : 27-05-06 10:19

Hej Jesper.

"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er det ok at ryge optøede varer, eller skal det være friskfangede fisk
> (f.eks) der ryges?

Frisk fanget er nummer 1
Men du kan godt ryge en fisk der har været frossen, der går bare en del smag
til

> [...]
> det er vel bedre at lade disse sidde på fisken, hvis den senere skal
> ryges? Eller er det en dårlig idé at fryse en fisk "med det hele",

Hvis du skal ryge må du kun fjerne øjne, da du på en del fisk skal bruge
gællerne til af hænge
fisken op i .
Men som du selv skriver skal de naturligvis være renset.

Jeg vil meget gerne hør hvordan din røgning gik når du er færdig!
Hvis det bare lige sådan lykkes uden problemer tager jeg hatten af

Mvh

Søren

Fra : will

Dato : 27-05-06 11:08

prøv denne her
http://home18.inet.tele.dk/kalle/
will
"Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en
meddelelse news:4477724a$0$38648$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Jeanette Hansen

Dato : 27-05-06 20:44

Hej Jasper

Jeg har tit samlet sammen i fryseren så jeg har kunnet fylde røgeovnen op
med hornfisk. jeg mener ikke at der kan smages forskel om man ryger
friskfanget eller frosen fisk. jeg har dog kun erfaring med guldål og
hornfisk. skal fisken fryses ned fjerner du kun indvolde og gællerne.

Med venlig hilsen
Ivan