> Der kommer jeg så i tvivl - jeg har tænkt mig at køre 500km for at
> køre motoren til, med begrænsninger, inden jeg fjerner den.
> Er olien simpelt hen for god til dette formål? Er det noget med at den
> ikke smører godt nok ved lav temperatur?
> I så fald, vil den så være ok når maskinen er afdroslet (så går
> sådan en fætter jo med over 12k rpm)
Hiv de begrænsninger ud med det samme, motoren har bedre af at køre uden
begrænsninger.
Kan ud fra manualen til min Aprilia RS 50 (og din har samme motor) huske at
de anbefalede en olie med ca. 200 grader flammepunkt, hvilket bl.a. en af
IP's olier (GPX 2 eller lign), Agip Racing og Shell Advance Ultra 2 har. Så
de olier kan du fint køre med.
Hvis flammepunktet er for lavt så brænder olien af inden den får smurt det
den skal, og det koster stempler, lejer osv.
Er den for høj så smører den det den skal men vil ikke blive forbrændt, så
den vil ryge lidt ud af udstødningen og "sovse". Ud over en smule griseri så
har det ik noget at sige.
--
- RpR
~=[
www.MopedGallery.dk ]=~
~=[
www.PhotoBlog.dk ]=~
--