FORM-spørgsmål
Fra : Flemming Petersen Na~

Dato : 20-01-01 02:18

Jeg har en form i en HTM-fil, som sender sine data videre til en
php-fil i samme bibliotek. Nu vil jeg imidlertid gerne have php-filen
til at ligge et niveau højere oppe i hierarkiet. Jeg har prøvet
forskelligt, bl.a. et par punktummer og en skråstreg, altså sådan
<FORM ACTION="../send.php">
Det virker ikke. Hvad skal der til ?

Mvh FPN

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-01-01 03:18

"Flemming Petersen Nath" <vw1200@mail.com> skrev
> Jeg har en form i en HTM-fil, som sender sine data videre til en
> php-fil i samme bibliotek. Nu vil jeg imidlertid gerne have php-filen
> til at ligge et niveau højere oppe i hierarkiet.

Du kan angive den absolutte sti f.eks:
http://www.minside.dk/minmappe/minphpfilphp

--
Jakob Andersen
Standarderne for HTML og CSS findes på http://www.w3c.org

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 20-01-01 11:27

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> skrev i
<fz6a6.49234$W81.515344@twister.sunsite.dk>:

> Du kan angive den absolutte sti f.eks:
> http://www.minside.dk/minmappe/minphpfilphp

eller hvis man flytter siden rundt: ../ for hvert niveau du skal
tilbage. altså ../../../side.php.

--
Mvh.
Sune B. Fibæk

<http://fibaek.dk/> - eksempler på html, css og serverside (php/mysql)

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-01-01 16:43

"Sune B. Fibæk" <oh-wonderful-spam@fibaek.dk> skrev
> eller hvis man flytter siden rundt: ../ for hvert niveau du skal
> tilbage. altså ../../../side.php.

Så vidt jeg husker har NN4.x problemer med relative stiangivelser...(Bare
lige en indskydelse)

Fra : Sune B. Fibæk

Dato : 20-01-01 16:57

<Ilia6.50615$W81.525696@twister.sunsite.dk>:

> Så vidt jeg husker har NN4.x problemer med relative
> stiangivelser...(Bare lige en indskydelse)

hmm synes jeg nu ikke. men muligvis har du ret hvis man kommer ud i for
mange led, men et par led (../../) kan den nu sagtens klare.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-01-01 19:23

On Sat, 20 Jan 2001 15:42:32 GMT, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
wrote:

>Så vidt jeg husker har NN4.x problemer med relative stiangivelser...(Bare
>lige en indskydelse)

Nej, det er kun ifbm. CSS.

Fx hvis ens fil ligger i /side.html, og ens CSS-dokument ligger i
/css/corporate.css - og der i denne .css-fil henvises til fx
"logobaggrund.gif". Så kan der argumenteres for om der skal kigges
efter denne fil i samme katalog som "corporate.css" eller som
"side.html". Og her tager Netscape såvidt jeg husker fejl jf.
CSS-standarden.

Men jeg har ikke oplevet problemer i andre tilfælde, og da slet ikke
med FORMs.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Jakob Andersen

Dato : 20-01-01 20:27

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> skrev
> Nej, det er kun ifbm. CSS.

Ok, det er nok bare mit overbelastede hoved der har lavet det om til en
generel betragtning

> Men jeg har ikke oplevet problemer i andre tilfælde, og da slet ikke
> med FORMs.

Når jeg tænker på det har jeg heller ikke...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-01-01 01:27

On Sat, 20 Jan 2001 19:27:17 GMT, "Jakob Andersen" <jakob@andersen.as>
wrote:

>Ok, det er nok bare mit overbelastede hoved der har lavet det om til en
>generel betragtning

Fair nok - en menneskelig reaktion ifbm. problemer er jo: "Når der nu
er problemer i det tilfælde, kan det så ikke tænkes, at der også er
problemer i det andet tilfælde, der ligner lidt...?".

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Claus Schmidt

Dato : 21-01-01 23:28

"Jakob Andersen" skrev
> "Flemming Petersen Nath" skrev
>
> Du kan angive den absolutte sti...

Svjv er det normalt helt OK at bruge "../" og
jeg kan da også se af tråden at det ser
ud som om der er nogenlunde enighed.

Måske er det bare mig, men:

Mangler der ikke noget? en
method=get
eller
method=post
?

--
[claus]

Fra : Flemming Petersen Na~

Dato : 22-01-01 05:50

On Sun, 21 Jan 2001 23:28:00 +0100, "Claus Schmidt" <no@no.no> wrote:

>"Jakob Andersen" skrev
[...]
>Svjv er det normalt helt OK at bruge "../" og
>jeg kan da også se af tråden at det ser
>ud som om der er nogenlunde enighed.

Jeg har fumlet - det virker alligevel

>Måske er det bare mig, men:
>
>Mangler der ikke noget? en
>method=get
>eller
>method=post
>?
Jo, vel gør der så. Det første man bliver blind på er øjnene

Tak, tak

PN