maling til legehus
Fra : Brother Tuck

Dato : 27-05-06 13:24

Hej.

Jeg har bestilt et legehus til min datter. Det er lavet af ubehandlet
nåletræ.

Hvilken maling anbefales til at male dette hus ? -ja jeg giver gerne lidt
ekstra for noget godt maling, frem for at skulle male det hvert år.
Det skal males i 3-4 farver, altså skal det være heldækkende maling.

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : Max

Dato : 27-05-06 14:48

Hej Brother

> Det skal males i 3-4 farver, altså skal det være heldækkende maling.

Den billige fra Jem og Fix er sikkert OK, et legehus
skal jo ikke holde ret længe.

Mvh Max

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 27-05-06 15:11

> Hvilken maling anbefales til at male dette hus ? -ja jeg giver gerne lidt
> ekstra for noget godt maling, frem for at skulle male det hvert år.
> Det skal males i 3-4 farver, altså skal det være heldækkende maling.

Jeg ville vælge terpentinbaseret eller linoliemaling. Det holder 4-5 år
mellem hver gang maling.

Mvh Maria

Fra : marlene

Dato : 28-05-06 15:14

> [...]
> ekstra for noget godt maling, frem for at skulle male det hvert år.

> jeg har god erfaring med vandbaseret heldækkende fra skala og Tinova fra
begge dele skal bruges på grundet træ, - grundingsolie - jeg giver to gange
for det skal være bedre dækkende, men også fordi der
skal være en overflade vejret kan slide på.
derpå mener jeg det skal holde 7-8 år.
alt efter hvordan barnet "tæver" på huset.

Fra : marlene

Dato : 28-05-06 15:14