Rhodoer
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 26-05-06 14:04

Se på binaer.dk
Aksel

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-06 00:42

Aksel Pedersen skrev:

> Se på binaer.dk

Der er mange der ikke har adgang til andet end tekstgrupper,
og derfor ikke kan se dit billede.

Læg det ud en andet sted, og send et link direkte til billedet,
så har du meget større chance for et svar!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 27-05-06 09:37

On Sat, 27 May 2006 01:41:50 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Der er mange der ikke har adgang til andet end tekstgrupper,
>og derfor ikke kan se dit billede.
>
>Læg det ud en andet sted, og send et link direkte til billedet,
>så har du meget større chance for et svar!

Når nu det er oppe, må jeg tilstå, at jeg har droppet binaer, fordi
der sædvanligvis er et utal af postings, som jeg ikke er det mindste
interesseret i og de få interessante ting, derfor drukner i mængden...

Så ja jeg sidder og er lidt trist over ikke at kunne se dine Rhodoer
Aksel Pedersen og vil godt støtte Allan Vebel's anbefaling.

--
Hjerteligst
Dorte

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-05-06 12:00

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Der er mange der ikke har adgang til andet end tekstgrupper,
> og derfor ikke kan se dit billede.

Det er så den ene ting. Noget andet er, at Aksel ikke gider reducere
billedet så det downloader i rimelig fart, så han poster rask væk et
billede på næsten 4Mb. Hvem gider hente det?

mvh
Preben

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 27-05-06 15:17

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billedet så det downloader i rimelig fart, så han poster rask væk et
> billede på næsten 4Mb. Hvem gider hente det?

Det er helt rigtigt, at de sendte billeder er lidt for store - kun lidt.
For jeg nyder at se andres store billeder, hvor man kan få en fin
forstørrelse og se fine detaljer, hvilket ikke er muligt, hvis billederne
reduceres kraftigt.
Om det så skal tage et godt minuts tid, venter belønningen i form af fine
detaljer.
Men det er der sikkert nogen, der ikke sætter pris på.
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-05-06 16:15

"Aksel Pedersen" <akselp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> For jeg nyder at se andres store billeder, hvor man kan få en fin
> forstørrelse og se fine detaljer, hvilket ikke er muligt, hvis

Hvis de kun skal vises på skærmen, er det ganske overflødigt, at sende
billederne så store.
Se her:
http://lynd.dk/rhodo1.jpg
Du får stadig fine detaljer med, og nu fylder billedet kun ca. 1/5 af
det oprindelige.

mvh
Preben

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 27-05-06 22:07

> [...]
> http://lynd.dk/rhodo1.jpg
> Du får stadig fine detaljer med, og nu fylder billedet kun ca. 1/5 af det

Jeg kan godt se, hvad du mener, men jeg synes nu, at mit ureducerede billede
er bedst. Men jeg indrømmer, at jeg skulle have reduceret mine billeder
lidt. De kan jo næsten ikke være på skærmen. Når jeg almindeligvis sender
vedhæftede billeder tilstræber jeg en størrelse omkring 150 Kb - så bliver
folk ikke ret sure.
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-05-06 19:03

Preben Andersen skrev i 44786cbb$0$46999$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
dette:

> Se her:
> http://lynd.dk/rhodo1.jpg

Furnivals Daughter?

vh
Jan¨

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 30-05-06 19:14

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 30-05-06 19:20

> Furnivals Daughter?

Ja,
men se også de andre, som er Rh. Fortunei - meget flotte med kraftig duft.
Det er planter fra frø, jeg har samlet på NewZealand.
Det er meget kraftige planter, som virkelig vil noget. Jeg har mellem 40 -
50 af dem - sået for 11 år siden.
Aksel

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-05-06 13:49

Aksel Pedersen skrev i ed152$447c8c39$551828ea$31380@news.arrownet.dk
dette:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Ja,

Pragtfuld Rhododendron. En af de længst blomstrende i min samling. En
egenskab, som faktisk er meget værd. Nogle af mine meget flotte lider af at
de faktisk klimakser på en uges tid, hvor Furnivals Daughter starter med de
tidlige og afblomstrer med mellemgruppen.

> [...]
> kraftig duft. Det er planter fra frø, jeg har samlet på NewZealand.
> Det er meget kraftige planter, som virkelig vil noget. Jeg har mellem

Et link ville gøre underværker

Et lille udvalg af mine rhododendron kan ses her.
http://jan.boegh.net/Album/Have/index.html

f.eks. ville jeg gerne vide, hvad dette
http://jan.boegh.net/Album/Have/slides/2006.05.19-16.06.32_Rho._spec..html
er for en variant.

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 27-05-06 15:30

> [...]
> og derfor ikke kan se dit billede.
>
> Læg det ud en andet sted, og send et link direkte til billedet,
> så har du meget større chance for et svar!

Du har nok ret.
Det har nok noget at gøre med, at jeg ikke ved, hvordan man gør det.
Der er nogle, der har tilrådet mig at lave en hjemmeside.
Det er det samme: Det er kompliceret, og jeg tager mig ikke tilstrækkelig
tid til at studere, hvordan man gør.

Jeg er iøvrigt ikke stærkt afhængig af at få ros, men ville bare gerne, om
der var nogen, der gad dele glæden ved at se mine - synes jeg selv - flotte
fotos med mig. Noget pænt at se på synes jeg er dejligt her i en verden med
masser af vold, brutalitet og egoisme.
OK, jeg stopper. Det er lige før, jeg arbejder mig ind i en anden gruppe!
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-06 17:32

Aksel Pedersen skrev:

> Der er nogle, der har tilrådet mig at lave en hjemmeside.
> Det er det samme: Det er kompliceret, og jeg tager mig
> ikke tilstrækkelig tid til at studere, hvordan man gør.

Du skal ikke lave en hjemmeside for at vise et billede frem,
du skal bare finde et sted at lægge det ud, der hører sikkert
noget serverplads til dit internetabonnement?

Herefter linker du bare til billedet, for eksempel:

http://serverplads.dk/ditbillede.jpg

> ville bare gerne, om der var nogen, der gad dele glæden
> ved at se mine - synes jeg selv - flotte fotos med mig.

Jeg har kun adgang til tekstgrupper, så jeg er afskåret fra at
se det. Det må da også glæde dig selv at alle har mulighed
for at se dine billeder, bare ved at klikke på et link, frem for
at man skal lede i en binær-gruppe, og ikke engang kender
navnet på indlægget i denne.

Find muligheden, glæd andre!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-05-06 21:31

On Sat, 27 May 2006 18:31:47 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

> [...]
>for at se dine billeder, bare ved at klikke på et link, frem for
>at man skal lede i en binær-gruppe, og ikke engang kender

Og i en binærgruppe lever indlæggene kun relativt kort tid. På tdc's
server er det vist omkring 5 dage. Så hvis man kun læser news ind i
mellem, så kan det være indlægget med billedet slet ikke kan hentes
mere. Det undgår man også ved at smide det på en hjemmeside.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-05-06 01:58

Mads Lie Jensen skrev:

> Og i en binærgruppe lever indlæggene kun relativt kort
> tid. På tdc's server er det vist omkring 5 dage. Så hvis man
> kun læser news ind i mellem, så kan det være indlægget
> med billedet slet ikke kan hentes mere.

Endnu en grund til at bruge sit eget system, så kan man helt
selv bestemme.

Jeg har fortsat ikke fundet ud af hvad indlægget drejer sig om,
selv om den oprindelige skribent har været her et par gange,
har du?

Jeg ved stadig ikke hvad han mener med rhodoer, skulle det
være rodondendron?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 28-05-06 12:47

> være rodondendron?

Fantastisk. Du ramte plet.
Rart at kommunikere med intelligente personer.
Jeg kan forklare yderligere, at når man i den globale verden ofte anvender
ordet rhodoer, er det for at undgå at skrive det længere ord "rhododendron".
Smart, ikke?
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-05-06 14:41

> [...]
> Jeg kan forklare yderligere, at når man i den globale verden ofte
> anvender ordet rhodoer, er det for at undgå at skrive det længere ord

Ikke når man bagefter skal forklare, hvad det betyder
Skriv bare ordet helt ud, du sparer jo ikke på pladsen, når det drejer
sig om billederne

mvh
Preben

Fra : Mark Schiller

Dato : 28-05-06 20:12

Sun, 28 May 2006 13:47:03 +0200, berigede "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jeg kan forklare yderligere, at når man i den globale verden ofte anvender
>ordet rhodoer, er det for at undgå at skrive det længere ord "rhododendron".
>Smart, ikke?

Jo, for jer som kan tyde lingoen - plantetabte som jeg har ikke en
chance.

Generelt synes jeg måske også, at der er lidt for mange hjemmeskabte
forkortelser i omløb "min comp er def når jeg sk msn" - vel er man i
computerindustrien glad for forkortelser, men vi er i det mindste
enige om, hvad der er hvad

/Mark

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-06 17:36

Aksel Pedersen skrev:

> tilstrækkelig tid til at studere, hvordan man gør.

Det er måske bedre med et rigtigt link:

http://vebel.dk/have/ssa50808.jpg

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ole Helms

Dato : 28-05-06 06:17

On Sat, 27 May 2006 16:30:07 +0200, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> skrev:

> [...]

>Der er nogle, der har tilrådet mig at lave en hjemmeside.
>Det er det samme: Det er kompliceret, og jeg tager mig ikke tilstrækkelig

Tak for kigget på dine flotte Rhododendron.

Du behøver ikke at lave en hjemmeside for nemt at vise os dine
billeder. På http://imageshack.us/ kan du gratis uploade dem og linke
til dem. eks.:
http://img88.imageshack.us/my.php?image=img07219cw.jpg

--