Opstammet kirsebær-laurbær
Fra : TG4600

Dato : 24-05-06 07:28

Jeg har kig på nogle opstammede kirsebær laurbær, men desværre er
de planter, som de har på min lokale planteskole lidt for høje - hvad
sker der hvis jeg planter dem ca. 10 cm dybere end de de står nu? Gør
det nogen forskel om jeg dækker de 10 cm med jord eller træflis?

/TG

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-05-06 20:14

On 23 May 2006 23:28:16 -0700, "TG4600" <tg4600@gmail.com> wrote:

> [...]
>sker der hvis jeg planter dem ca. 10 cm dybere end de de står nu? Gør
>det nogen forskel om jeg dækker de 10 cm med jord eller træflis?

10 cm gør ikke noget.

Men ellers skal man helst være lidt forsigtig med at plante dybere.
Om det er jord eller flis der kommer over gør næppe den store forskel.

Jeg har kendskab til en kirkegård hvor de nogle gange planter op til 20
cm dybere end normalt, hvis de f.eks ikke lige kan få et opstammet træ i
en tilpas lav højde. Det har ikke givet dem problemer.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/