Male med mugent malling.
Fra : Daniel W Johansen

Dato : 19-05-06 18:24

Stod i lidt af en knibe i dag, og står så nu og bliver lidt nervøs for
hvad jeg har gjort.

Svigermekanikken kommer på besøg i morgen, og så skal lejligheden jo
helst skinne. Desværre har vi en kat som ikke har været alt for flink
ved væggene, så var nede og hente en spand malling jeg havde til at stå
i kælderen. Desværre var der sket et eller andet, ved ikke helt hvad i
hvertfald var der lyserød mug, en slem lugt og en masse brun/gulligt
væde oven på mallingen. Med en mindre bøtte fik jeg fjernet det mugnede
lag oven på mallingen, og ligeledes væden og med den lugtende malling
fik jeg så klat malet hist og her hvor der manglede (havde hverken tid
eller råd til at skulle fise ud og købe en ny bøtte malling)

Men herefter jeg har malet er jeg sgu blevet lidt nervøs, kan jeg være
uheldig og de 10 steder jeg har klatmalet lidt efter kattens klør, vil
være grønne, skimlede og mugne her i næste uge? Eller ja sker der intet?

Fra : Jacob Andersen

Dato : 19-05-06 20:05

> [...]
> uheldig og de 10 steder jeg har klatmalet lidt efter kattens klør, vil
> være grønne, skimlede og mugne her i næste uge? Eller ja sker der intet?

Ingen garanti, det må jo komme an på malingen - men jeg har prøvet det
samme, og det gik fint.
Jacob

Fra : marlene

Dato : 20-05-06 13:14

> Ingen garanti, det må jo komme an på malingen

ved ikke med sikkerhed, men tror bestemt heller ikke der sker noget,
ofte mugner/rådner maling fordi det gemmes fortyndet, vand rådner,
førhen ved jeg at malere hældte lidt salmiak i for at fjerne den grimme
lugt, og brugte dermed hver en smule..

Fra : marlene

Dato : 20-05-06 13:14

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda