Human musefælde?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-06 13:56

Jeg har for længe siden smidt en "human"* musefælde ud, men har nu brug for
én igen - ved nogen hvor de kan købes i 6400-området eller i en netbutik til
en overkommelig pris (50-100 kr.)?

*human forstået på dén måde at musen blot bliver fanget i en kasse.

xpost: dk.forbruger; dk.fritid.hus-og-have
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-05-06 14:13

> *human forstået på dén måde at musen blot bliver fanget i en kasse.

Det er spild af tid. Lad musen være eller slå den ihjel. Det andet er
dyrplageri.

Mvh Maria

Fra : Jens G

Dato : 16-05-06 15:17

On Tue, 16 May 2006 14:56:24 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>en overkommelig pris (50-100 kr.)?
>
>*human forstået på dén måde at musen blot bliver fanget i en kasse.

Sådan en tror jeg du kan købe i ethvert byggemarked. Silvan har dem
ihvertfald.

Men hvad med at købe en smækfælde så kræet bliver slået ihjel?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-06 15:30

Jens G skrev:

> Sådan en tror jeg du kan købe i ethvert byggemarked.

Har været i Jem & Fix samt A-Z i dag uden at finde én.

> Silvan har dem
> ihvertfald.

Lyder fint - prøver dér!

> Men hvad med at købe en smækfælde så kræet bliver slået ihjel?

Ellers tak!
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-06 23:53

Hans Paulin (6310) wrote:

> Ellers tak!

Hvis du bare fanger den og lukker den ud, har du den snart inde igen. Glem
det og få den slået ihjel.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 00:19

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvis du bare fanger den og lukker den ud, har du den snart inde igen.

Havde tænkt mig at befordre den et godt stykke væk - véd godt at de vender
tilbage hvis afstanden er for lille

> Glem det og få den slået ihjel.

Ellers tak
Hans

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-06 01:34

Hans Paulin (6310) skrev:

> Havde tænkt mig at befordre den et godt stykke
> væk - véd godt at de vender tilbage hvis afstanden
> er for lille

De skal meget langt væk for at de ikke kan finde hjem.

> Ellers tak

Det er vist dig der er en kylling. Hvad tror du katten gør
ved dem? Den tager både mus og kyllinger, og leger med
dem til døden dem skiller.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 07:36

Allan Vebel skrev:

> De skal meget langt væk for at de ikke kan finde hjem.

Tror du ikke at en biltur på 9 km. fra Jylland til Als kan gøre det?

(og ja - vi kører aligevel turen)

> Det er vist dig der er en kylling.

Slå for min skyld alle de dyr ihjel som du har lyst til.

> Hvad tror du katten gør
> ved dem?

Den slår dem ihjel.

> Den tager både mus og kyllinger, og leger med
> dem til døden dem skiller.

Og?
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-06 00:41

Hans Paulin (6310) wrote:

> Tror du ikke at en biltur på 9 km. fra Jylland til Als kan gøre det?

Og hvad har alsingerne så gjort, siden du vil droppe dine mus der ovre?

Slå da de små møgkræ ihjel eller lev med dem. Det er skadedyr, som man ikke
har moralsk ret til at belemre andre med.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 18-05-06 01:08

On Thu, 18 May 2006 01:41:16 +0200, Erik Ginnerskov wrote:

> Og hvad har alsingerne så gjort, siden du vil droppe dine mus der ovre?

De taler mærkeligt....

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-05-06 01:25

Frank E. N. Stein wrote:

> De taler mærkeligt....

ROFL

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-05-06 16:32

Hvorfor skulle sådan en fælde ikke være human? Går ud fra at Hans kører
musen langt væk og slipper den ud, når den er fanget. Og det må vel siges at
være mere humant end en smækfælde - selvom musen nok er bange i den tid den
sidder i kassen

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-06 16:55

Gainsbourg skrev:

> Hvorfor skulle sådan en fælde ikke være human? Går ud fra at Hans
> kører musen langt væk og slipper den ud, når den er fanget.

Præcis

Tak

> Og det må
> vel siges at være mere humant end en smækfælde - selvom musen nok er
> bange i den tid den sidder i kassen

Kender jeg min hustru ret får musen det store kolde bord i ventetiden
Hans

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-05-06 19:40

> Kender jeg min hustru ret får musen det store kolde bord i ventetiden

Hehe, men husk nu at være forsigtig i omgangen med vilde mus. Vask hænderne
når I har rørt ved fælder og andre ting musen har rørt ved - mus kan være
smittebærere af en lang række infektioner.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-06 21:43

Gainsbourg skrev:

> Hehe, men husk nu at være forsigtig i omgangen med vilde mus. Vask
> hænderne når I har rørt ved fælder og andre ting musen har rørt ved -
> mus kan være smittebærere af en lang række infektioner.

Klart!
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-05-06 17:14

> [...]
> at være mere humant end en smækfælde - selvom musen nok er bange i den tid

Humant at den kommer i fremmede omgivelser og skal til at slås med de
etablerede om føden? Humant at den skal bevæge sig mange km for at komme
"hjem"?

Lad dog musen være, hvis man ikke vil slå dem ihjel.

Mvh Maria

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-06 17:33

Maria Frederiksen skrev:

> Lad dog musen være, hvis man ikke vil slå dem ihjel.

I køkkenet?!
Hans

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-05-06 19:47

> I køkkenet?!

Giv den dog lidt mad og luk døren op, så den kan komme ud - det lille pus

Mvh Maria

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-05-06 21:44

Maria Frederiksen skrev:

> Giv den dog lidt mad og luk døren op, så den kan komme ud - det lille
> pus

Døren er desværre 10 m. væk - den skal igennem stuen for at komme dén vej
ud, så jeg forstår godt hvis den bliver!
Hans

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 17-05-06 11:30

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> *human forstået på dén måde at musen blot bliver fanget i en kasse.

Tja prøv dog denne:
http://www.grynx.com/2006/03/07/hot-to-catch-a-mouse-in-a-humane-way/

og så er den billig......

Hilsen Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 12:08

Jens Borchert Pedersen skrev:

> Tja prøv dog denne:
> http://www.grynx.com/2006/03/07/hot-to-catch-a-mouse-in-a-humane-way/
>
> og så er den billig......

Hæ hæ - vi skal bare ha gravet et hul i gulvet!

Tak for tippet!
Hans

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-05-06 11:33

Hans Paulin (6310) wrote:
> [...]
> en netbutik til en overkommelig pris (50-100 kr.)?
>
> *human forstået på dén måde at musen blot bliver fanget i en kasse.

Glem det. En human musefælde findes ikke.
'Skadedyr' slår man enten ihjel, eller lærer at leve med dem....

Ideen om af fange musen i et 'bur' og transportere den langt væk hvor den
kan leve lykkeligt resten af sine dage, er en illussion.
I bedste fald skal den som 'tilflytter' kæmpe om revir og føde med de lokale
beboere. Sandsynligvis finder den et andet hus at flytte ind i, hvor ejeren
ikke har dine skrupler.

Et andet dilemma ved jeres 'humane' løsning (og smækfælden), er de stakkels
museunger, der dør af sult fordi madpakken ikke længere kommer.

Vil i musens bedste må i skabe et bedre opholdssted et andet sted på
matriklen. Musen kan faktisk ikke lide at bo i huset. Det er et stresset
sted at være. Der er store 'dyr' og en masse støj. Kunne den finde et andet
sted, hvor der er lunt og godt samt masser af mad, ville den hellere være
der. Så den 'humane museløsning' er en anden og bedre bolig, hvor den ikke
generer jer, og hvor der er rigeligt mad til rådighed :)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 13:18

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> I bedste fald skal den som 'tilflytter' kæmpe om revir og føde med de
> lokale beboere.

Fred med dét!

> Sandsynligvis finder den et andet hus at flytte ind
> i, hvor ejeren ikke har dine skrupler.

Fint nok!

> Et andet dilemma ved jeres 'humane' løsning (og smækfælden), er de
> stakkels museunger, der dør af sult fordi madpakken ikke længere
> kommer.

Så det er i dén situation bedre at den for fred til at bo i vores køkken?

> [...]
> ville den hellere være der. Så den 'humane museløsning' er en anden
> og bedre bolig, hvor den ikke generer jer, og hvor der er rigeligt

Jeg er bange for at tid, lyst og evner ikke rækker
Hans

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-05-06 15:06

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jeg er bange for at tid, lyst og evner ikke rækker

Så må du gøre som vi andre. Aflive de stakkels kræ hurtigt og effektivt med
en god smækfælde, eller lade 'fruen' forblive i troen på, at det humane er
buret og transporten.

Nu læser hun vel ikke med? ;)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-05-06 16:14

Carsten Finn Rasmussen skrev:

> Så må du gøre som vi andre. Aflive de stakkels kræ hurtigt og
> effektivt med en god smækfælde, eller lade 'fruen' forblive i troen
> på, at det humane er buret og transporten.

LOL

> Nu læser hun vel ikke med? ;)

Nej!
Hans