farverigt "busk hegn"
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 14-05-06 10:54

jeg har 15 m foran en mur i haven som skal skjules med buske..

Forsythia er helt klart en favorit, men jeg kunne godt tænke mig andre buske
ind i mellem i andre flotte farver..

De skal være hurtigvoksende som forsythiaen..

skal blive omkring 2 m høje..

Nogen gode forslag ??

THomas

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 14-05-06 11:08

On Sun, 14 May 2006 11:54:05 +0200, "Thomas Duus Jürgensen"
<thomas@4701.dk> wrote:

> [...]
>ind i mellem i andre flotte farver..
>
>De skal være hurtigvoksende som forsythiaen..

Spirea til blomstring efter Forsythia og Kejserbusk til blomstring om
vinteren. Og så kunne jeg finde på at lave noget med Rådhusvin, som er
utrolig smuk om efteråret. Højsommerblomstrende kan jeg ikke lige
komme på...

Det var, hvad jeg lige kom i tanke om.

--
Hjerteligst
Dorte

Fra : Hansen

Dato : 14-05-06 12:18

dronningebusk er fin,
havehortensia til blomstring i augus,.
sommerfuglebuske i mange farver.

din saks bestemmer højden

mvh
Vibeke

Fra : Armand

Dato : 14-05-06 16:13

Thomas Duus Jürgensen skrev:
> jeg har 15 m foran en mur i haven som skal skjules med buske..
>
> Forsythia er helt klart en favorit, men jeg kunne godt tænke mig andre buske
> ind i mellem i andre flotte farver..

Forsythia er godtnok flot, men det er hér fra det tidlige forår at man
husker dem, for de afblomstrer relativt hurtigt.
Så er det floret du er ude efter, så er Forsythia måske ikke den
allerbedste ide :-/

--
Armand.

Fra : Martin

Dato : 14-05-06 17:18

>Nogen gode forslag ??

stokroser

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 14-05-06 19:08

"Martin" skrev i en meddelelse

> stokroser

En meget smuk busk er jo ribis med de dejlige røde blomsterklaser. Den
blomstrer lige nøjagtig nu, så det er jo også lidt tidligt. Og først
efter dem blomstrer syrenerne - de mørklille, de lyslilla og de hvide,
de er jo SÅ smukke. Hvad farve har den mur de skal stå foran?

Ruth

Fra : Armand

Dato : 15-05-06 21:39

Ruth Nielsen skrev:

> En meget smuk busk er jo ribis med de dejlige røde blomsterklaser. Den
> blomstrer lige nøjagtig nu,

Jup!
Og prøv at lægge mærke til hvorledes farven træder rigtig igennem
omkring skumringen og i overskyet vejr - Det er næste dér at den er
flottest

--
Armand.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-05-06 23:30

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har 15 m foran en mur i haven som skal skjules med buske..
>
> Forsythia er helt klart en favorit, men jeg kunne godt tænke mig andre
> buske ind i mellem i andre flotte farver..

Foruden de allerede nævnte: sargentsæble, surbær, duftsnebolle,
dronningebusk, slyngroser, klatrehortensie, clematis - og så nogle buksbom
og evt. andre stedsegrønne til om vinteren.
For øvrigt: Hvilket verdensbjørne snakker vi om?

Hilsen Inger

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 15-05-06 05:38

> For øvrigt: Hvilket verdensbjørne snakker vi om?

østvendt væg som liger lavt i haven.

thomas

Fra : lars bo

Dato : 15-05-06 17:29

> [...]
> buske ind i mellem i andre flotte farver..
>
> De skal være hurtigvoksende som forsythiaen..

Nu skriver du "busk hegn" betyder det at det skal kunne klippes, for så er
der en del af de blomstrende buske der udgår, idet de blomstrer på forrige
års skud.
hilsen
lars bo

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-05-06 00:11

lars bo skrev:

> en del af de blomstrende buske der udgår, idet de blomstrer
> på forrige års skud.

Udgår de af handelen, eller går de ud?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-05-06 08:12

On Tue, 16 May 2006 01:11:09 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Udgår de af handelen, eller går de ud?

Ingen af delene - Lars mener garanteret at de ikke vil kunne bruges i
denne sammenhæng. Hvis de klippes, som man normalt klipper hæk, så vil
de ikke længere blomstre noget af betydning.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-06 03:27

Mads Lie Jensen skrev:

> Ingen af delene - Lars mener garanteret at de ikke vil
> kunne bruges i denne sammenhæng.

Det ved jeg, jeg kunne bare ikke lade være med at
kommentere "udgår" - det er et herligt dobbelttydigt ord,
som alligevel ikke rigtigt kan bruges om en plante der
går ud, men fint kan bruges på en plante der udgår af
sortimentet.

Er det mig der er for meget sprognørd?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-05-06 06:53

On Wed, 17 May 2006 04:27:20 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

> [...]
>som alligevel ikke rigtigt kan bruges om en plante der
>går ud, men fint kan bruges på en plante der udgår af

Næh, det var vist bare mig som ikke fangede ironien

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/