Montering af tagtrin ?
Fra : Torben

Dato : 09-05-06 15:21

Hejsa

Min skorstenfejer forventer at jeg har mnonteret tagtrin inden hans
næste besøg, så det må jeg jo hellere få kigget på

Er der nogen som har et link eller evt yderligere information om
montering af tagtrin på bølgeeternit ?

Er der nogen som ved noget om afstand imellem trin. Afslutning,
placering i forhold til skorsten osv. ?

mvh...Torben

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-05-06 17:25

>Er der nogen som har et link eller evt yderligere information om
>montering af tagtrin på bølgeeternit ?

>Er der nogen som ved noget om afstand imellem trin. Afslutning,
>placering i forhold til skorsten osv. ?

Vi har blot skuret et trin ind i hver strø - hvilket så betød at der måtte
et ekstra sæt strøer op, da vores tag er så gammelt, at der kun er strøer
for hver 80 cm. Vi satte dem op, så det øverste trin passer på siden af
skorstenen.

Mvh Maria

Fra : Ib

Dato : 10-05-06 04:57

> Vi har blot skuret et trin ind i hver strø -
> .................................., da vores tag er så gammelt, at der kun
> er strøer

Ikke strøer, men lægter. Strøer ligger under et gulv !!!

Ib ( der ikke kan have at man kalder noget, noget forkert, men godt kan have
de mennesker der gør det )

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 10-05-06 17:23

> Ikke strøer, men lægter. Strøer ligger under et gulv !!!

De har samme størrelse, så det kommer sig vel ikke så vidt, men ok, lægter.

Mvh Maria

Fra : CopyCat

Dato : 10-05-06 19:51

> De har samme størrelse, så det kommer sig vel ikke så vidt, men ok,
lægter.

Faktisk så kommer strøer i mange forskellige størrelser .. det er funktionen

Når de på møbelfabrikker stabler træ, så bruger de også strøer mellem
lagene, de kan variere fra 1 mm finèr til 'stort' .. jeg ville helst ikke
have mit tag til at ligge på noget mindre end lægter ..

~~Frank.,

Fra : Hans M. Pedersen

Dato : 10-05-06 20:13

"Maria Frederiksen" <mf@easyfrag.dk> skrev i en meddelelse news:446213bf$0$46991$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> De har samme størrelse, så det kommer sig vel ikke så vidt, men ok, lægter.

Det kunne jo også være åser
Kraftig tømmer ved halbyggeri kaldes åser, men der er mig
bekendt ikke nogen fast regel for hvor grænsen går rent
dimensionsmæssigt.

Fra : CopyCat

Dato : 09-05-06 19:05

Er der nogen som ved noget om afstand imellem trin. Afslutning,
placering i forhold til skorsten osv. ?

-----------------

Vores skorstensfejer ville have et trin på begge sider af rygningen ved
skorstenen, så han kunne stå 'overskrævs', og ellers et trin pr. plade (½
plade) op til den.

Han sætte dem selv op .. så kunne han få det som han ville ..

~~Frank .,

Fra : jones_net

Dato : 10-05-06 08:17

> [...]
>næste besøg, så det må jeg jo hellere få kigget på
>
>Er der nogen som har et link eller evt yderligere information om

Vi har sagt til skorstensfejeren, at det kan han sq selv gøre - og så sagde
han bare OK

/J