Fliselægning
Fra : Lasse

Dato : 09-05-06 13:05

Hej,

Jeg skal have lagt lidt over 250 m2 fliser her til sommer, og er i den
forbindelse begyndt at afsondre markedet for udlejningspriser for
pladevibrator og fliseklippere.

Kan det virkelig passe at det skal koste over 220 kroner om dagen for en
pladevibrator, og 100 kroner om dagen for en fliseklipper ? Det løber jo
skrækkeligt hurtigt op når man skal lave det i fritiden.
Er der nogle der har tips til hvor man kan finde det billigere ? Og kan det
betale sig at købe en af delene ?

Hvor lang tid tager der ca at ligge de mange fliser ?

P.S.: Jeg har en masse 25x50, 40x40 og 50x50 cm fliser tilovers, hvis der er
nogle der gider at hente dem (2740 Skovlunde)

Venlig hilsen
Lasse
Kig på min mailadresse før du bruger den

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-05-06 16:32

Hej

Lasse wrote:
> Er der nogle der har tips til hvor man kan finde det billigere ? Og kan det
> betale sig at købe en af delene ?

Jeg har også et forestående større fliseprojekt i år eller til næste år.
Jeg overvejede ganske simpelt at købe en brugt pladevibrator i DBA og så
sælge den igen når jeg var færdig. Det er begrænset hvad den kan tabe i
løbet af et projekt og så er man ikke afhængig af lejeperioden.

> Hvor lang tid tager der ca at ligge de mange fliser ?

Det kommer an på hvad du lægger. Hvis det er herregårdssten, så tager
det længere tid end hvis det er 50x50.

Fra : Lasse

Dato : 09-05-06 18:02

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> wrote in message

> Det kommer an på hvad du lægger. Hvis det er herregårdssten, så tager det
> længere tid end hvis det er 50x50.

Det er herregårdssten, og de skal ligges i sildebensmønster i langt
hovedparten af kvardratmeterne.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 09-05-06 21:23

On Tue, 9 May 2006 19:01:51 +0200, "Lasse"
<indsaet_mit_navn_her@lonesome.dk> wrote:

>Det er herregårdssten, og de skal ligges i sildebensmønster i langt
>hovedparten af kvardratmeterne.

Sildebensmønster tager lang tid. Ikke så meget selve mønsteret, det er
alt tilskæringen som tager tiden.

Jeg tror endda ikke en fliseklipper vil være det bedste. I stedet ville
jeg købe en billig 230 mm vinkelsliber, en skive til at skære i sten
med, og en god støvmaske med udskifteligt filter. Vinkelsliber og skive
koster nærmest ingenting i dag.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Calle.

Dato : 10-05-06 07:31

Lasse wrote:
> [...]
>
> Venlig hilsen
> Lasse
> Kig på min mailadresse før du bruger den

lej vibrator, og vibrer
aflever
læg alle hele sten
lej klipper og lav kanterne