Er det virkeligt noget værd
Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 16:22

Hej

Under renovering af noget kloak har jeg fået skiftet en stor gammel
betonbrønd ud med en lille smart en med plasticrør.

Nå men da jeg var færdig havde jeg det gamle jern brønddæksel i
overskud og var ved at læsse det på bilen for at smide det på
genbrugspladsen da min fader kom med en påstand om at sådan et dæksel
var penge værd.

Da jeg INGEN forstand har på den slags men på den anden side jo heller
ikke smider det væk hvis nogen kunne have gavn (Og jeg kunne få en
klink for det uden at skulle køre med det ) vil jeg gerne spørge.

Har det sin rigtighed og hvis ja, hvor meget er sådan noget så ca.
værd.

Det er 57cm i diameter i den ring som skal gå ned i beton brønden.

Jeg har også en beton ring der er samme diameter og ca 4 cm høj, denne
ville i givet fald følge med.

Her er et par billeder.

http://217.157.194.50/daeksel1.jpg

http://217.157.194.50/daeksel2.jpg

http://217.157.194.50/daeksel3.jpg

Henrik

Fra : Max

Dato : 08-05-06 16:35

Hej Henrik

> Har det sin rigtighed og hvis ja, hvor meget er sådan noget så ca.
> værd.

Du kan jo prøve at sætte det til salg i dk.marked.privat.hus-og-have

Hus at fortælle hvor i landet det befinder sig.

Mvh Max

Fra : Henrik Madsen

Dato : 08-05-06 18:31

On Mon, 8 May 2006 17:34:57 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Henrik

>Du kan jo prøve at sætte det til salg i dk.marked.privat.hus-og-have
>
>Hus at fortælle hvor i landet det befinder sig.

Det var sådan set også min mening men jeg ville jo gerne vide først
om det var/er noget værd og måske også evt om vi snakker 4 øl eller
500 Kr... (Sikkert et sted derimellem men hvor ?)

Henrik

Fra : Erik Andersen

Dato : 08-05-06 20:02

Hej Henrik!
Hvor i verden befinder dit brønddæksel sig. Jeg kunne godt være lidt
interesseret.
Har forsøgt at skrive til dig, men din mail virker ikke selv om jeg fjerner
dig!
Mvh Erik Andersen
3660 Stenløse

Fra : Henrik Madsen

Dato : 09-05-06 23:24

On Mon, 8 May 2006 21:02:06 +0200, "Erik Andersen"
<eandersn@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>interesseret.
>Har forsøgt at skrive til dig, men din mail virker ikke selv om jeg fjerner

Hej Erik

Ja den der med adressen er en UPS'er..

Har rettet den...

Dækslet befinder sig desværre for dig nord for limfjorden

Og ja det er nok for tungt at sende det

Henrik

Fra : Martin Bak

Dato : 08-05-06 16:45

> Hej

[klip]>
> Har det sin rigtighed og hvis ja, hvor meget er sådan noget så ca.
> værd.
>
> Det er 57cm i diameter i den ring som skal gå ned i beton brønden.

Her er nævnt et gammelt tilsvarende dæksel (dog 60 cm.) fundet i et
byggemarked og handlet til 548 kr.

http://66.249.93.104/search?q=cache:KR4StJuzABMJ:www.eco-net.dk/halmdagbog/110999.html+jern+kloakd%C3%A6ksel&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=5&lr=lang_da&client=firefox-a

Martin

Fra : Martin

Dato : 09-05-06 08:46

> [...]
> klink for det uden at skulle køre med det ) vil jeg gerne spørge.
>
> Har det sin rigtighed og hvis ja, hvor meget er sådan noget så ca.

For et års tid siden stod jeg i samme situation, og satte det til salg i den
blå avis for omkring 100-200 kr. Der var ingen der henvendte sig, så efter
en måned røg det ud.

Et nyt koster iøvrigt fra omkring 800 og opefter - afhængig af hvor mange
ton det skal kunne holde til.

> Her er et par billeder.
>
> http://217.157.194.50/daeksel1.jpg
>
> http://217.157.194.50/daeksel2.jpg
>
> http://217.157.194.50/daeksel3.jpg

Ringen på de to første billeder hedder iøvrigt en brøndkarm.

/Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 10-05-06 07:17

> For et års tid siden stod jeg i samme situation, og satte det til salg i
> den blå avis for omkring 100-200 kr. Der var ingen der henvendte sig, så
> efter en måned røg det ud.

Det er jo også lidt en speciel vare - Så mere tålmodighed er nok på sin
plads ...

Jeg brugte næsten et halvt år på at slippe af med et gammelt brændekomfur...
men opgav at få noget for en gammel kornkværn (den blev så skilt ad ved brug
af "stump vold" og stenene har jeg stadig)

/A